czwartek, 23 października 2014

Moje betoniaki :)...D.I.Y

 Kochani:)

Już dawno zbierałam się w sobie do pracy w błocku :) - mam na myśli mieszankę zaprawy murarskiej i piasku. 
Chodziły za mną :) betonowe literki, świeczniki, doniczki itp...
Aż w końcu natchniona i nastawiona optymistycznie zabrałam się do stworzenia własnych betonowych świeczników (kubeczków):)

Co wykorzystałam?:  
  • sylikonowe foremki 
  • zaprawa murarska i piasek
  • woda
  • nakrętki po butelkach PET
  • narzędzia

Przepis :))

Wymieszałam zaprawę z piaskiem (pół na pół), dolewałam wodę - by uzyskać konsystencję "papki" , wymieszałam i nakładałam do foremek. Zalane foremki zostawiłam do wyschnięcia na ok.48h. Wyjęłam je delikatnie i pozostawiłam jeszcze na kilka godzin, po czym zaimpregnowałam bezbarwnym, matowym lakierem.

Myślę, że dużo tłumaczyć nie trzeba :)).
Fotki wszystko pokażą :)




Do umocowania świeczek wykorzystałam nakrętki, które obwodem pasowały do wnętrza kubeczka :). 
W środku nakrętki zrobiłam wiertarką otwór pasujący do średnicy świeczki.


A oto inny kształt foremek i inna koncepcja :)


Do zalanych zaprawą foremek włożyłam nakrętki, a w nie małe kamienie - by wpadły odrobinę w mieszankę. 

Po wyschnięciu i polakierowaniu wyjęłam nakrętki i zamocowałam kawałek miedzianej rurki, by włożyć w nią świeczkę :)


Jeden z świeczników - kubeczków postawiłam na biurku :))) do przechowywania wciąż przybywających mi "narzędzi" :)))


Może zechcecie coś betonowego :))), 
a weekend już tuż, tuż... i troszkę więcej czasu :)

Życzę miłego, zdrowego weekendu pomimo wietrznej i szarej pogody za oknem :))

Dziękuję, że mnie odwiedzacie :)))

Pozdrawiam cieplutko :)





39 komentarzy :

  1. tylko nie to ;)))) przy mojej fazie na DIY i wszelkie zmiany małym kosztem motywują mnie momentalnie do działania ..... :D tak sobie pomyślałam- wielka betonowa donica?? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana też myślałam o donicy, tylko nie mam w domu sylikonowych misek :)))
      Ale działaj i pochwal się efektem :)))
      Pozdrawiam słonecznie!
      Marta

      Usuń
  2. Na to nie wpadlam, aby babrać się w betonie .... wszystko jeszcze przede mną:)
    Poki co przed nami zabawa z gliną....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło Cię poznać :) Koniecznie wpadnę i zobaczę Twoje gliniane dzieła :)))
      Pozdrawiam serdecznie :)
      Marta

      Usuń
  3. Świetne DIY! :) Cudne świeczniki! :)
    Widzę że beton rządzi! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu skusiłaś mnie kiedyś w swoim poście :D na takie betonowe co nie co :)
      Dziękuję Kochana :))
      Ściskam! Marta

      Usuń
  4. Oj,beton też lubię, ale trochę przeraża mnie ta "babranina". Nabrałam jednak ochotę na donicę a gdybyś podała przepis na betonową literkę, to z miejsca popełniłabym plagiat .:) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu już od dawna poszukuję w sklepach foremek sylikonowych w kształcie liter :) i nic :(
      więc przepis ten sam tylko forma inna :))). ...Ale może Tobie się uda zdobyć taką sylikonową literkę :))) to wtedy działaj :))
      Ściskam :)
      Marta

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :))) i ślę buziaki :)
      Marta

      Usuń
  6. Świetnie Ci to wyszło...kapitalne zwłaszcza te z rurką miedzianą. pozdrawiam i dobrego dnia ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Oleńko :))) Trzymaj się i duuużooo uśmiechu :)
      Buziaki :)
      Marta

      Usuń
  7. nie, no rewelacja!!! już od dawna chciałam sobie zrobić coś betonowego w domu, ale jakoś wiecznie brak czasu i natchnienia. a to takie proste!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :))) Nie, trudne nie jest :)) zachęcam Kochana do zabawy z betonie :)))
      Ściskam gorąco :)
      Marta

      Usuń
  8. Chcieć to móc ;))) Ostatnio takie poczynania tworzyłam w podstawówce , czyli dawno to było, oj dawno. Czasami człowiek zapomina, że takie proste rzeczy są bardzo skuteczne i wciąż mogą przynosić wiele frajdy :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Marysiu - chcieć to móc i odwrotu nie ma :))) A jaka zabawa :))
      Ślę uściski :)))
      Marta

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki :))) uśmiech zagościł na mej twarzy :))
      Pozdrawiam słonecznie :)
      Marta

      Usuń
  10. ale masywne-szare-surowe....
    świetne :D i jakie proste w wykonaniu :D
    --------------------------------------
    zapraszam na mój blog www.kolor-owanka.blogspot.com
    oraz na nowy FIT :D www.kolorowanka-fit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) Zaraz Cię odwiedzę :))
      Ściskam! Marta

      Usuń
  11. Miałaś świetny pomysł :)) Mnie od dawna też podobają się takie betonowe świeczniki czy doniczki. Super Ci wyszły !!! Miłej niedzieli :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję Aniu :) i również miłego dnia życzę :)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  13. czekam z utęsknieniem na chwile tworczego tworzenia :-)
    Twoje chwile mają wspaniałe rezultaty :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana czas mija za szybko, więc ani się obejrzysz a zaprosisz maluchy do wspólnej zabawy według reguł mamy :)
      Ściskam :) Marta

      Usuń
  14. super pomysł, tak sobie myślę, że może się pokuszę o taki świecznik, śliczne zdjęcia i wnętrza , pozdrawiam i dziękuję za wizytę,pozdrawiam Edyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję za garść pięknych inspiracji :)))
      Pozdrawiam gorąco :)
      Marta

      Usuń
  15. Marta Ty to jesteś niesamowita po prostu!:)))) Świetny pomysł, jestem pełna podziwu:) Buziaki wielkie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana bardzo mi miło :))) Pozdrawiam serdecznie i ściskam :)
      Marta

      Usuń
  16. Dzień dobry! A czy te foremki to jakieś specjalne? Bo widzę, że takie "z dziurką", więc chyba nie zwykłe kuchenne (nie kojarzę ciastka o takim kształcie ;-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) !
      Kupiłam w sklepie Biedronka :) i wykorzystałam spodnią część tzn. odwróciłam do góry dnem- w ten sposób powstała to "dziurka" :)
      Pozdrawiam :)
      Marta

      Usuń
  17. Ja też miałam w plamach betonowe twory...napisałam post, jak wiesz...:))ale widzę, że to nie takie trudne..:)) jak coś stworzę to pokażę :)) pozdrawiam ciepło Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że nie trudne :))) Zachęcam działaj i koniecznie się pochwal :)))....czekam, więc na post :) Śle uściski!
      Marta :)

      Usuń
  18. Nie było mnie kilka dni, a tu takie fajne rzeczy zrobiłaś!:) Proste i efektowne, do tego mogą być surowe albo pomalowane, jak kto woli. Podobają mnie się i to bardzo!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki :))) Cieszę się z Twojego uznania :D
      Pozdrawiam gorąco ;)
      Marta

      Usuń
  19. A widzisz! Bo ja nie gotująca i nie piekąca więc takich akcesoriów w domu nie mam ;-) To co mam wykorzystuję :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zakup do świeczników, a nie do babeczek z lukrem :)))

      Usuń
  20. Super patent! Musimy to wypróbować :) Świetne! ♥

    OdpowiedzUsuń