sobota, 18 października 2014

Podwórkowe grzybobranie :)))

Jak na razie Pani jesień jest dla nas łaskawa: ciepła i słoneczna.
Chce się jeszcze coś zrobić w domu, a w koło domu już pora zabrać się za jesienne porządki :).
My właśnie dziś takie mieliśmy.

Jednak, jak to ja zaczęłam od obchodu sosenek i świerków :). 
Tu musiałam zajrzeć, tam na chwilę przycupnąć :)


I moje zaglądnie troszkę opóźniło te porządkowanie :),gdyż zerknęłam całe stadko maślaczków :)


I co...? Grzybobranie czas zacząć :))

Co roku zbieramy grzyby spod podwórkowych samosiewek, ale w tym roku myślałam, że nie będziemy ich mieli.

A tu proszę nazbierało się troszę :))


Po zbiorach wzięliśmy się za porządki, w których towarzyszył nam Borek - nasz psiak:).


 Sprzyjająca jesień nie wysłała jeszcze spać wszystkich owadów,
na tarasie wygrzewał się konik polny :)


Po skończonej pracy jeszcze chwila spaceru w lesie korzystając z pogody.
 I kolejny letni gość o jesiennej porze :))


 Po tylu wrażeniach i pracy na dworze idę już spać :),
w jesiennym kolorze :).

Pa, pa ... do następnego :)
Miłej niedzieli!



25 komentarzy :

  1. takie grzybobranie lubimy :) Miłej niedzieli dla Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję serdecznie :), dla Ciebie również :)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie mieć u siebie grzyby :) Wspaniałe są Twoje leśne klimaty. Super uchwyciłaś konika polnego. Miłej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu! Może to zabrzmi nie skromnie :), ale uwielbiam to miejsce - nasz azyl :)
      Pozdrawiam cieplutko!
      Marta

      Usuń
  4. Na szczęście porządki za mną, ale ostatnio mam manię remontową :) Mmmm tez lubię spacery po lesie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś mogę napisać - za mną również :)
      Pozdrawiam serdecznie!
      Marta

      Usuń
  5. Nieźle, tak pod nosem :)) Miło u Was :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki przywilej mieć kawałek leśnego świata u siebie :)
      Dzięki wielkie!
      Marta

      Usuń
  6. u Moich sióstr też na podwórku rosną, uwielbiam wybiec na podwórko i zebrać na sosik :)
    Ja za moj ogrodek tez musze sie zabrac, ale jakos mi nie po drodze.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś już mogę powiedzieć, że dużo nam nie zostało do ogarnięcia :)
      Pozdrawiam cieplutko!
      Marta

      Usuń
  7. W naszych regionach maślaczki są głównie z pomarańczowymi kapeluszami, na pierwszy rzut oka wyglądają na trujaki ;) Borek jest cudny - od razu chciałaby się go wytarmosić za uchem i mocno przytulić :))) Zrób to dla mnie i podrap go z dedykacją, że to od takiej jednej psiej maniaczki ;)))) Ściskam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu! Borek już przez Ciebie moją ręką wytarmoszony - a jaki zadowolony :D
      Pozdrawiam serdecznie!
      Marta :)

      Usuń
  8. Mieszkasz w bardzo fajnym miejscu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu o każdej porze roku jest tu fajnie :)))
      Ściskam :)
      Marta

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Taka średnia miseczka, ale to i tak duży wysyp :))))
      W tamtym roku było mniej. Pozdrawiam!
      Marta

      Usuń
  10. Sporo sie zebralo tych grzybkow) piekna ta jesien u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agatko! Gdy słoneczna pogoda jest się czym zachwycać :)))
      Pozdrawiam :)
      Marta

      Usuń
  11. Martuś u nas tez pełno grzybów pod domem :) Mam nadzieję, w spacerku i grzybobraniu towarzyszyła Ci córcia (zdrowa :) ...u nas leje...ale co tam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana :) córcia tylko przez okno spoglądała, ale od wczoraj wszystko wróciło do normy :)))
      Trzymaj się. Uściski :)
      Marta

      Usuń
  12. U nas pod lasem ( tak zawsze mówimy do kogoś, gdzie mieszkamy:)) z grzybami bardzo cienko...czyli prawie nic.. Zresztą nie znam się grzybach..:) pozdrawiam . Zajrzyj na maila!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu ja też do znawców się nie zaliczam, ale maślaki łatwo rozpoznać :)... jak nie jestem pewna pytam męża :)))
      Pozdrawiam cieplutko
      Marta

      Usuń
  13. Ja też mam na działce grzybki .... hm, tylko są jakieś takie białe ;)... lepiej ich nie będę zbierać :) Pozdrowienia !!!!!!!! Kasia Ł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu :), a może to pieczarki ? :D ....ale lepiej nie zbieraj :))))
      Serdeczne pozdrowienia ślemy :)

      Usuń
  14. Coś niesamowitego mieć takie otoczenie dla siebie.. Jesteście szczęściarzami :)

    OdpowiedzUsuń