poniedziałek, 9 lutego 2015

My black cross :) - d.i.y.


Witam cieplutko, bo za oknem zima :).

Śniegu wiąż przybywa, a mi w głowie 
siedzą już wiosenne pomysły :)

Ale cóż, trzeba czekać!

.....

Kochani bardzo spodobał się Wam post - Same Plusy,
 kto nie czytał zapraszam tutaj klik.

Otrzymałam wiele komentarzy i maili z zapytaniem:
 Czy koc jest dziełem moich rąk? Jak go zrobiłam? itp.

Otóż tak, jest moim pomysłem 
i dzisiaj podzielę się nim z Wami :).




Będziemy potrzebować:
  • koc polarowy biały - można kupić za ok.15zł w Ikea
  • farba czarna do tkanin typu spray
  • karton
  • ołówek, linijka, nożyczki
  • gumowe rękawiczki

Na kartonie narysowałam w równych odstępach
6 równoramiennych krzyży o boku 2cm.

Następnie je wycięłam tworząc
 z kartonu szablon malarski.

Rozłożyłam koc na stole 
i pryskałam farbą.



Po czym delikatnie zdejmowałam 
przechodząc do kolejnego fragmentu koca.

Zanim przyłożyłam szablon trochę 
 go podsuszyłam suszarką, by
farba z szablonu nie kapnęła na koc
w niewłaściwym miejscu.


I tak krok, po kroku
powstał mój koc w czarne krzyżyki :)

Gdy farba wyschła (ja czekałam dzień)
przeprasowałam go
niegorącym żelazkiem.

Trochę zabawy przy tym było!
Ale myślę, że warto :)

Może przyjdą Wam do głowy
jakieś inne wzory?...

Ja myślę jeszcze o kropelkach :)

.....

Dziękuję za Waszą obecność!
Miło, że do mnie zaglądacie :)

Życzę Wam Kochani
sympatycznego tygodnia!







114 komentarzy :

  1. Świetny pomysł, też mam gdzieś polarowy kocyk, tylko w pastelowym niebieskim, chyba się zainspiruję i też sobie taki sprawię o ile nie masz nic przeciwko :-) może dla odmiany zrobię białe plusiki, pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że nie :) Działaj Kochana!
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. A ja myślałam, że to kupny kocyk! Super! Mam pytanie: czy w miejscach, gdzie są plusy jest tak samo miły w dotyku? Myślę, czy sobie podobnego nie stworzyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest taki milutki jak polarek :), ale nadal wtulić się pod niego można!
      W dotyku jest na krzyżyku sztywniejszy :)
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
    2. No to już wszystko wiem :) Dzięki!

      Usuń
  3. Ale super pomysł, bardzo praktyczny a u mnie już po zimie nawet płatka śniegu nie ma.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym, by już słoneczko przygrzewało i po zimie ani śladu nie zostało :)

      Usuń
  4. Udany miałaś pomysł. Genialnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beti :)
      Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  5. uuuuu jaki fajny kocyk:) Z tym szablonem to możesz produkcje otworzyć:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny projekt :) Z tego co widzę praca nad nim wymagała precyzji. Zachowanie prostych linii i nie zabrudzenie białego kocyka tą czarna farbą na pewno proste nie było:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło Cię poznać!
      Trochę czasu trzeba poświęcić, by dobrze to wykonać :)
      Ale, czego się nie zrobi i jak cieszy własna robota!
      Pozdrawiam serdecznie, Marta :)

      Usuń
  7. Ale genialny pomysł :) Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zadziwiasz mnie Ty zdolna bestyjko ;)))


    ściskam serdecznie! :)
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu, jak mówi to powiedzenia: potrzeba matką wynalazku :)!
      Buziaki :)

      Usuń
  9. pomysł rewelacja, wykonanie perfekcyjne- a jak z praniem? nie mam pojęcia jak zachowa się spray w praniu.. ?? :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że skoro farba naniesiona zgodnie z instrukcją, to po praniu będzie OK. :)
      Na opakowaniu farby pisało, by ją utrwalić pracują motyw ciepłym żelazkiem.
      Co będzie to się okaże po praniu :)
      Dam znać.
      Miłego dnia!
      Marta

      Usuń
  10. Wow! Cudnie wyszedł ten koc :) Ja bym jeszcze zrobiła taki, ale np. w gwiazdki tak z myślą o świętach Bożego Narodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie :) myślę, że gwiazdki to także świetny motyw!
      Ściskam :)

      Usuń
  11. Świetny pomysł , teraz muszę zapolowac na taką farbę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Farba ogólnie dostępna w sklepach dla plastyków :)
      Miłego dnia!

      Usuń
  12. Nigdy bym się nie domyśliła, że dorobiłaś te plusy :)))
    wyszło niesamowicie - masz swój niepowtarzalny koc.
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  13. O wow! Marta, koc wyszedł świetnie! Ja swój plusikowy kocyk robiłam stemplem, Twój pomysł dużo szybszy i łatwiejszy :-) Mam jeszcze jeden biały kocyk, czas coś z nim zrobić. Buziaki!!! Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Kasiu wytrwałości gratuluję :). Żeby cały koc stemplem potraktować!
      Musisz mi pokazać :)
      Ściskam!

      Usuń
    2. Haha, spędziłam nad nim co najmniej 3 godziny :-) Na moim instagramie możesz zobaczyć jak wyglądała moja praca. Następnym razem zastosuję Twój sposób :-)

      Usuń
  14. Przyznam szczerze, że jestem pełna podziwu!!!!!!
    uściski poniedziałkowe kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natako dziękuję z serduszka :)
      Udanego dnia!

      Usuń
  15. Spryciara z ciebie!! Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  16. to ze same plusy są na plus to oczywiste;), powiem więcej -wszystko u Ciebie Marto jest na PLUS Z PLUSEM, tak wiec zaglądać do Ciebie na bloga - czysta przyjemność po stronie odwiedzających. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dziękuję, dziękuję :). Cieszę się, że to moje pisanie i prezentacja pomysłów to czysta przyjemność dla czytelników :)
      Ślę gorące pozdrowienia!

      Usuń
  17. Podziwiam! bardzo fajnie to wyszło, wygląda lepiej niż ze sklepowej półki!
    Pozdrawiam i zapraszam: www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakość sklepowa, to musi być jakość skoro cena oryginału powala na kolana :)
      Dziękuję serdecznie!

      Usuń
  18. swietny, super pomysł i wspaniałe wykonanie

    OdpowiedzUsuń
  19. Genialny pomysł na modny koc :) Świetnie go wykonałaś ! Trzymaj się ciepło w zimowy wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie Aniu :)
      Ślę pozdrowionka!

      Usuń
  20. Też jestem ciekawa jak to będzie po praniu. Pomysł i wykonanie świetne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, jeszcze nie prałam :), ale skoro farba utrwalona nie schodzi to myślę, że i z polaru nie zejdzie. Może lepiej wyprać ręcznie :).
      Dam znać po praniu.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  21. Pomysł i wykonanie GENIALNE!:)
    Ciekawe czy pranie jakoś na niego wpłynie?
    Uściski przesyłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie wiem, ale jak przejdzie już swoją pierwszą kąpiel to dam znać :)
      Dziękuję Kasiu!
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  22. Odpowiedzi
    1. Miło Cię poznać :). Pewnie :) i pokaż efekty!
      Serdecznie pozdrawiam!
      Marta :)

      Usuń
  23. Koc na piątkę - z plusem ;) Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Pięknie dziękuję!
      Miłego dnia :)
      M.

      Usuń
  24. Przecudny kocyk, jak zwykle pieknie Ci to wyszło :))
    Udanego tygodnia Marta.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę cierpliwości mieć trzeba :)
      Dziękuję i ślę uściski!

      Usuń
  25. Świetnie Ci wyszło. Skandynawsko i Stylowo. Pozdrowienia śle ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :), bo tak chciałam by wyszło!
      Pozdrawiam i dziękuję :)

      Usuń
  26. Cudny kocyk i wspaniałe wykonanie. Ja bałabym się tak z farbą nad tkaniną latać, wymyśliłam więc inny sposób. Zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Jesteś niesamowita!!! To jest...chyba brakło mi slow... Marzę o takim kocu!

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie no nie wierzę!Wyglądał nieziemsko q poście o plusach a co dopiero jego DIY!!Masz pomysły!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie po tym poście :) postanowiłam, że pokażę jak powstał :)

      Usuń
  29. Hm.. Ja też czytając wcześniejszy post nie sądziłam, że krzyżyki malowane, lecz w całości z kocykiem zakupione... :) A tu proszę.. magiczne DIY.. ;)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martuś pewnie, że marzy mi się autentyk :), ale to marzenie, chyba nie do spełnienia :(.
      Ślę pozdrowienia!

      Usuń
  30. nie no, świetny pomysł! i masz w "dość" prosty sposób - mega trendowy kocyk :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Kochana :) potrzeba matką wynalazków! :))))
      Ściskam

      Usuń
  31. Nooo czadowo...odgapię i zrobię sobie poduszkę Twoją metodą. Dobrego dnia dla Ciebie Marta ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że świetny pomysł :)
      Miłego wieczoru Oluś!

      Usuń
  32. Jejku takie to proste a nie wpadłabym na to :) Piękny ten Twój kocyk :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ale ekstra!:) Marta Ty mnie nie przestajesz zadziwiać:))) Pozdrawiam radośnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu :) wiesz jak to jest, gdy o czymś marzysz, a cena przerasta możliwości :)
      Miłego wieczoru!

      Usuń
  34. Kocyk ślicznie wygląda. Bardzo optymistyczny. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Plusy to zdecydowanie ostatnio modny temat. Podoba mi się Twoja wersja kocyka. W prosty sposób można stworzyć taki piękny dodatek do wnętrza.Zaimponowałaś mi :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cena i brak dostępu w PL zainicjowały ten pomysł :)
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  36. Kocyk zdecydowanie na plus:) Nic tylko robić:) Pozdrawiam! Buźka!!

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetny miałaś pomysł, efekt jest cudny :)

    OdpowiedzUsuń
  38. I kolejny duży plus dla Domku przy lesie ;)
    Pozdrawiam :)
    Pastelowa Kropka

    OdpowiedzUsuń
  39. Czad. Choć akurat ja zamiast plusików zrobię sobie np. kółka. Tą farbę w spray'u jakąś konkretną polecasz? Musze spróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie, ja kupiłam darwi :)
      Spróbuj :)

      Usuń
  40. Witam! Wpadłam aby zaprosić Ciebie oraz wszystkie blogowiczki do mojego rozdania ! :) Zdradzę że do wygrania jest Super ŁOŚ! ;) ZAPRASZAM!! ;) http://handmade-with-love-by-klaudia.blogspot.com/2015/02/jan-kto-to-taki.html

    OdpowiedzUsuń
  41. Wow kochana mega pomysł, nawet nie wiedziałam że są w spray farby do tkanin, na pewno zrobię sobie taki sam, dziękuję WIELKI BUŹKI !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są Kami :) poszukaj w internetowych sklepach plastycznych i twórz :)
      Ściskam!

      Usuń
  42. pożyczam szablon ;) koc jest mega! pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Jejku, kocyk wygląda jak z najlepszych sklepów wnętrzarskich! Uwielbiam pomysły, które pokazują, że piękne wnętrza i dodatki wcale nie muszę wiązać się z ogromnymi kosztami! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak najbardziej przykro, gdy z kieszeni ucieka :), a ten kocyk jest w cenie :)
      Dziękuję!

      Usuń
  44. Świetny pomysł! Kocyk wygląda, jakby pochodził z jakiegoś drogiego sklepu, a tu proszę - szast prast i gotowe :) Jestem pod wrażeniem! Buźka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach te ceny :). Dobrze, że można spełnić marzenie w inny sposób!
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  45. No super dzieło Martuś! Świetny pomysł :) Kocyk z kropelkami czy chmurkami też byłby super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super Aga, że tak myślisz - spróbuję jeszcze inne wzory :)
      Ściskam!

      Usuń
  46. Uwielbiam Twoje pomysły! Niby nic, aj kaki efekt!

    OdpowiedzUsuń
  47. Przy następnej wizycie kupię biały kocyk i potem go przemienię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! Czekam zatem na efekty :)
      Buziole!

      Usuń
  48. Ale super! Też ostatnio pisałam o wykorzystaniu farby w sprayu i szablonów, ale nie sądziłam, że można tak na materiale! Ekstra :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Dopiero dotarłam i się uśmiecham bo też robię coś w krzyżyki :-) Inne krzyżyki! Niedługo się pochwalę :-)
    Ślicznie wyszło i dokładnie! Teraz to nie 15 zł kosztuje tylko 99 zł :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za pochwałę :)))), a co do ceny koca to sprawdziłam. Ja kupiłam pled POLARVIDE, jego obecna cena to 15,99zł :).
      Czekam zatem na Twój pomysł!
      Miłego wieczoru :)

      Usuń
    2. Ale ja mówię, że z Twoja pracą, pomysłem, zaangażowaniem to te 99 zł to minimum!
      Oryginał wiem, ze grosze kosztuje :-)

      Usuń
  50. Wygląda fantastycznie!! Miałam Cię nawet wcześniej zapytać, gdzie go nabyłaś:-)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  51. Coś pięknego, jak zwykle zachwycam sie Twoim projekatem :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  52. Wow! Sama zrobiłaś takie cudo?! Koc wygląda niesamowicie :) Muszę się zaopatrzyć w farby do tkanin i też trochę poszaleć :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Wyszło rewelacyjnie. Jak z fabryki, ale wiadomo, że to Twój pomysł i realizacja. Szukam jutro w internecie farb do tkanin. Polecasz któreś konkretnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że każda będzie ok :). Miałam Marabu Textile design.

      Usuń
  54. Jesteś genialna! Jestem Twoją wielką fanką :D Spróbuję tego u siebie, po prostu koniecznie! Jak możesz to zdradź tylko gdzie kupiłaś farbę w sprayu?
    Pozdrawiam ciepło,
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie :) Kupiłam w sklepie internetowym Plastyczny.com.pl
      Miłego dnia!
      Marta

      Usuń
  55. Super, super super! Uwielbiam malowanie na tkaninie, a takie proste pomysły są najlepsze!

    Pozdrawiam,
    Ewa

    robiewdomu.pl

    OdpowiedzUsuń
  56. Ja do koc Pia Wallen wzdycham od jakiegoś czasu a tutaj taka niespodzianka:)) Pozdrawiam i dziękuję za pomysł

    OdpowiedzUsuń