poniedziałek, 29 czerwca 2015

little changes in the kitchen


Długo się zastanawiałam nad decyzją
 co do okapu w kuchni.

Pamiętacie Kochani? :) 
Pytałam Was, czy zostawić, czy zdjąć.

O kuchni możecie przeczytać tutaj klik.

Ponieważ letnia pora sprzyja 
otwieraniu okien, 
postanowiłam na ten czas spróbować 
działać kulinarnie bez niego :).

Płyta elektryczna znajduje się
 tuż obok okna, a więc wyganianie
 zapachów nie powinno 
sprawiać mi kłopotów. 

Zobaczymy :)



Naprawdę nie korzystałam
 z pochłaniacza często.

Wiadomo, że przy otwartej kuchni 
zapachy i tak będą się
rozchodzić po mieszkaniu.


Na jego miejscu zawisły 
trzy półki zakupione w Tchibo, 
świetne miejsce na przyprawy,
kawę, herbatę, czy kubki.

Pod nimi półka Ribba Ikea, 
która sprawdza się, 
jako stojak na tace.




Do pomocnika - przypominacza,
 który ma drewniane kulki,
zrobiłam wieszak na ściereczek
z drewnianymi kulkami...

tak lubię, jak coś tworzy 
zgrany duet :), czyli komplet.

Stąd też kolorystycznie dobrane
 dodatki w pudrowym różu :),
czyli koszulka na karafkę Eva Solo,
ściereczka H&M
 i osłonka na doniczkę z Pepco.

Też tak macie :)

Szukacie połączeń kolorystycznych?

 A skąd się wziął 
ten kolor?...

wprowadziłam go na lato, jako
dodatek do bieli, czerni 
i szarego narożnika.

 Możecie przeczytać, o nim
tutaj klik 


W aranżacji: 
wieszak kulki-  domek przy lesie
filcowy organizer- domek przy lesie
termos Stelton
solniczka i pieprzniczka Menu
karafka Eva Solo

 
.....

Zasyłam do Was uściski 
i słonecznego tygodnia życzę :)



 





94 komentarze :

  1. Przepieknie, jak ja uwielbiam te Twoje zmiany i pomysły, bardzo kreatwyna z Ciebie osóbka :)
    Przyjemengo tygodnia życze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu moje pomysły do Twoich to pikuś :)))

      Usuń
  2. Zdecydowanie również lubię takie spójne połączenia kolorystyczne. Lubię jak wszystko dobrze ze sobą gra i się ładnie komponuje. Pięknie u Ciebie Martuś! Buziaki wielkie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bez okapu o niebo lepiej. :) Ja jednak obawiałabym się zabrudzenia/utłuszczenia przez opary z gotowania, tych wszystkich cudnych 'pomocników' które zgromadziłaś nad płytą.
    Może dlatego, że ja zazwyczaj uprawiam kreatywne gotowanie, więc po wszystkim, sama nieraz nie poznaję swojej kuchni :D
    Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Basiu :) Po każdej tłuszczowej przygodzie kulinarnej zaraz myju, myju półki :( inaczej się nie da.
      Miłego wieczoru :)

      Usuń
  4. A miałam właśnie pytać co to za śliczne półeczki nad kuchenka ;) ale mój wzrok wędruje na tacę z krzyżykiem , cudna jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ada taca spayem malowana :) Polecam jako diy.
      Miłego wieczoru! :)

      Usuń
    2. Chyba na mojej białej tacy walnę krzyżyk, nie przestaje o nim myśleć;)

      Usuń
  5. Jak nie korzystałaś to pewnie! A półęczki są super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie podręczne :) na kuchenne gadżety.
      Ślę pozdrowienia!

      Usuń
  6. Dopasowane kolorystycznie drobiazgi jak naj, naj, trzeba się tylko pilnować żeby nie przedobrzyć. Pięknie u Ciebie. Wieszaczek cudny, fajnie nawiązuje do organizera drewnianymi kuleczkami. Buziaczki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W innej sprawie proponuję wymiankę:)

      Usuń
    2. Nie ma sprawy Gosiu :) ja zawsze bardzo chętnie!
      Buziaki :)

      Usuń
  7. Podoba mi się kuchnia bez okapu :) Fajnie zaaranżowałaś tę przestrzeń, a najbardziej podoba mi się Twój wieszak z kulkami, jest super :)
    pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wieszak nawiązuje do wyżej wiszącej przypominaczki :) Bardzo się cieszę, że się podoba.
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  8. Bez okapu lepiej. Ja swojego tez nie używam, prawda jest taka że tak naprawdę tylko dobre pochłaniacze mają sens, bo tylko takie są w stanie odpowiednio wciągać zapachy. Mój był z tej średniej półki, wiec tez średnio działał . Ślicznie w twojej kuchni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój pewnie był z najniższej półki, bo robił tylko za lampkę nad płytą :))), a jeszcze kurz zbierał.
      Dzięki serdeczne, ślę pozdrowienia!

      Usuń
  9. Uwielbiam Twoją kuchnię, bez okapu cudnie...ale z okapem też ;-). Udanego dnia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Same plusy :)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystko idealnie ze sobą gra. Dla mnie super! i fajnie, że są te pudrowe akcenty :)
    Miłego tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na lato Kropko, a o jesieni jeszcze nie myślę :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  12. Ja też nigdy ne używam pochłaniacza i sama bym tak postanowiła czyli zdjęła okap, który tylko zajmuje miejsce :)
    Teraz jest fajnie, przejrzyście i oczywiście spójnie kolorystycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mamy podobne doświadczenia i rozumiesz moją decyzję :)
      Udanego wieczoru!

      Usuń
  13. Jak zwykle - świetnie! ja okap mam, ale nigdy go nie włączam - nie lubię tego buczenia ;) a zapachy nam nie przeszkadzają :) pzdr!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że zapachy i tak się rozprzestrzeniają, nawet przy pochłaniaczu to proces nieunikniony:(
      Dzięki i pozdrawiam wieczorową porą :)

      Usuń
    2. Ładnie proszę jeszcze o zamieszczenie banerka konkursowego :)

      Usuń
    3. Ale banerek przecież zamieściłam :) Zajrzyj do zakładki Wasze Konkursy :) jest tam od wczoraj :)

      Usuń
    4. Oj, przepraszam bardzo,nie zauważyłam :)

      Usuń
  14. Dobry pomysł. Ja na razie okapu też nie mam, bo u mnie musi być okap niewymiarowy, gdyż mam na niego niewiele miejsca przez rurki od instalacji gazowej. Lubię oglądać zdjęcia z Twojej kuchni :)
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu,czyli kuchnia może, a czasami nawet musi funkcjonować bez okapu i nic jej to nie ujmuje:)
      Ślę buziaki!

      Usuń
  15. My tez nie mamy pochlaniacza i caly czas zastanawiam sie nad jego kupnem, ale wiem, ze go nie bede uzywac ;))) Gotuje malo, dodatkowo otwieram zawsze okno, aby pozbyc sie wilgoci, a wiec nie widze sensu wydawac tyle pieniedzy.
    Super masz kuchnie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem tego samego zdania :) Dzięki zatem za poparcie mojej decyzji.
      Cieszę się i ślę uściski!

      Usuń
  16. Bardzo ładna prosta kuchnia. Podoba mi się połączenie kolorów.

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam Twoją dbałość o detale!
    Wszystko jest na swoim miejscu, gra z resztą a całość ZACHWYCA!
    Pozdrawiam wakacyjnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka nie przesadna pedanteria (jak powiada mój K.) jest na miejscu...myślę :)
      Serdeczne dzięki! :)
      Miłego wieczoru :)

      Usuń
  18. Ślicznie w twojej kuchni:) Wszystko dopracowane jak to u ciebie!
    buziaki wakacyjne kochana

    OdpowiedzUsuń
  19. Przyznam, ze nie jestem miłośniczką okapów i choć pewnie ich rola też ważna w kuchni, to mi bez okapu całkiem dobrze:) Wersja obecna więc dla mnie w sam raz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu z tego co czytam, to ich zwolenników tyle, co przeciwników....zawsze ile ludzi, tyle zdań :)
      W każdym razie ja się ciesze, że podzielasz moje.
      Ślę pozdrowienia :)

      Usuń
  20. Martuś, dla mnie teraz wygląda o wiele lepiej! Gdyby u mnie był remont, pierwsze czego bym się pozbyła to okapu. Nie używam go i go nie lubię, a sprząta się przy nim więcej niż jest tego wart :) Mam to szczęście, że okno jest blisko:)))
    Miłego wieczorku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli wietrzymy kuchnie otwartym oknem...super :) Oby się pomysł sprawdził!
      Buziaki dla Ciebie Kasiu :)

      Usuń
  21. Półeczki na pewno wyglądają lepiej niż okap, a skoro nie korzystałaś to słuszna decyzja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Służył jako lampka jedynie :)))
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  22. Masz świetną rękę do dodatków! Bardzo fajne półki (Tchibo powiadasz? Przy następnych zakupach będę musiała zatrzymać się na chwilkę przy ich stanowisku;)) i sposób w jaki je udekorowałaś. I te kolory!
    P. S. Zlew pezy oknie <3 Moje marzenie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu te półki kupowałam w sklepie online :), nie wiem czy w stacjonarnych także jest taki asortyment dla domu.
      Życzę, by marzenie się spełniło i ślę pozdrowienia :)

      Usuń
  23. Nie zdecydowałabym się na kuchnię bez okapu.Ale to dlatego,że nie lubię zapachów w domu z kuchni i mam traumę z poprzedniego mieszkania gdzie mimo okapu gdy smażyłam np.rybę szło oszalec od tego zapachu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety zapachy są gazami, a więc rozprzestrzeniają się w powietrzu, które jest także gazem bardzo szybko :) Niewiele więc da okap, a dużo lepiej stworzenie krótkiego przewiewu przez otwarcie kilku okien.
      Ale każdy ma swoje doświadczenia :)

      Usuń
  24. Wszystko w Twoim stylu..Moim też :)) Świetnie to skomponowałaś. Przesyłam uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Kasiu :) mamy podobnie!
      Miłego wieczoru :)

      Usuń
  25. Kontrowersyjna decyzja, jednak jeśli nie jesteś miłośniczką przegryzania bigosu gotowanym kalafiorem, powinno się udać. Brak okapu w kuchni to w rzeczywistości dośc duża o fajna powierzchnia do zagospodarowania. Fajnie wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że aż tak źle nie będzie :) Wypraktykuję wietrzenie i pozbywanie się zapachów przez okna...latem tak można :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  26. zmiana zdecydowanie na plus. piękny kącik stworzyłaś dodatkami. świetny dobór barw.
    a sama też nie uzywam pochłaniacza. denerwuje mnie jego szum.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak ja bym powiedziała, że nawet wyje :) Dzięki serdeczne!
      Ślę pozdrowienia :)

      Usuń
  27. Półeczki są super ,zresztą jak cala reszta stonowana ale przyciągająca wzrok .
    Jestem pod wrażeniem :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wczoraj tu zajrzałam i był jeden komentarz a dziś pogrom ;))
    Oczywiście kuchnie masz śliczną, a zaaranżowanie tego kącika bardzo mi się podoba ;)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi,hi :) Komentarze mnie bardzo cieszą, miło jak ktoś czyta nasze wypowiedzi :)
      Mobilizują, skłaniają do przemyśleń i jestem szczęśliwa, że mogę z Wami w ten sposób porozmawiać :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  29. Półeczki z Tchibo są super ja właśnie jestem przed remontem kuchni muszę tam na stronce pobuszować może coś dla siebie wypatrzę:). A ciekawa jestem jak wyjdzie gotowanie bez pochłaniacza czy okna nie będą parować.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że latem nie, a zimą na pewno :( Ale jak się nie da bez okapu, to wróci z powrotem na ścianę :)
      Ściskam!

      Usuń
  30. Bardzo fajnie zaaranżowałaś to miejsce w kuchni. Ja nie wyobrażam sobie jednak życia bez pochłaniacza - może to kwestia przyzwyczajenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że masz rację :) A do tego jeszcze jedna kwestia ciągów wentylacyjnych w domu :)
      To taki mój mały eksperyment, a co z niego wyjdzie zobaczymy :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  31. Od razu widać, że to twoja kuchnia :))
    Piękna w swojej prostocie :)
    Buziaki
    M.

    OdpowiedzUsuń
  32. Pochlaniacz/okap/wyciag tez nie nalezy do moich ulubionych urzadzen i rzadko uzywam :-) z poleczkami wyglada kuchnia bardzo lekko :-) podoba mi sie ten pomysl!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak, jak ja zbieracz kurzu i buczek wywołujący hałas :(
      Miłego popołudnia!

      Usuń
  33. pochłaniacz mam u siebie i używam często ale tylko jako światło nad garami:) tylko do tego mi służy:) najchętniej bym z niego zrezygnowała ale nie mam tyle śmiałości co TY:) bardzo podoba mi się ta Twoja ascetyczna kuchnia;) moje kolorki i moja ulubiona prostota...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do odważnych świat należy, więc spróbuj teraz latem jest na to doskonały pomysł :)
      Dzięki serdeczne! Ślę pozdrowienia :)

      Usuń
  34. Ja mam tylko nad płytą kominek , chyba bardziej w celach dekoracyjnych niż praktycznych . Okno dachowe w kuchni , które mam od nie dawna , bardziej się sprawdza niż ten okap . Moją uwagę przykuła ściana nad blatem , czy to płyta z naturalną okleiną ,lakierowana ? Jak Ci się ona sprawuję ? Pytam , bo stoję z dylematem co wybrać .. kafle , które mam w tej chwili czy taką właśnie płytę na ścianę w kuchni ? Pozdrawiam serdecznie :-) Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko na ścianie, nad blatem mam deskę tą samą co na podłodze :) Sprawdza się świetnie!
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  35. Tak sobie myślę, że pewnie okap już odszedł w zapomnienie na stale :) jest pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym :), ale zimą otwartym oknem zapachy wyganiać będzie trudno :(
      Miłego wieczoru :)

      Usuń
  36. Kurcze, rewelacyjnie to się razem komponuje... :) Naprawdę zazdroszczę, że możesz pozbyć się okapu, mojego nie mogę wywalić ot tak, a bardzo go nie lubię. Niestety wakacyjne podróże nie sprzyjają zakupom dekoratorskim :D Dodam tylko jeszcze, że jeśli masz ochotę na komplet kubasów w letnich barwach to zapraszam do mnie na urodzinowe G.I.V.E.A.W.A.Y. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu oczywiście wpadnę :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  37. zmiany gonią zmiany :) bez okapu z tymi półeczkami cudnie to wygląda, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie! :) I także pozdrawiam :)

      Usuń
  38. Doczytałam, że taca z krzyżykiem (czy też odwróconym plusem) to Twoje dzieło :) I wieszak kuchenny też cudny :) Masz talent dziewczyno :) Brawo :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Kreatywnie, choć ja marzę o dużym okapie, takim trochę w angielskim stylu :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! W takim razie czekam na okap :)
      Pozdrawiam! M :)

      Usuń
  40. A ja swój przyszły okap schowam pod szafką :) Do tej pory , czyli ok 3 lata nie miałam go wcale, i powiem ci że kuchnia nie wygląda na jakąś " zapuszczoną " od oparów, może temu że zawsze mam okno w kuchni otwarte albo przynajmniej na mikro :) Wieszaczek na ściereczki bardzo oryginalny :) Ściski i do miłego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie robię podobnie :), myślę że to dobra metoda i się sprawdzi :)
      Dzięki i wzajemnie!

      Usuń
  41. Zgrany zespół z tych Twoich dodatków :-)
    Świetne rozwiązania gdyby nam czegoś brakowało, a przy okazji widać, że własna funkcja nadana w pomieszczeniu też się sprawdza :-) (mowa o braku pochłaniacza :-))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano tak na razie bez się chyba obędziemy :))
      Ściskam!

      Usuń
  42. Martuś, masz świetne pomysły, na urządzenie kuchni ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. ja mam okap, a prawie z niego nie korzystam:P super rozwiązanie:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Pięknie wyeksponowałaś kuchenne dodatki, faktycznie okap był tam zbędny. Uściski

    OdpowiedzUsuń
  45. Świetny ten różowy kubraczek na karafkę :) I tyle DIY, pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Wszystko do siebie pięknie pasuje, jest tak skandynawsko.Okap praktyczny, więc pewnie niebawem zawiśnie, myślę, że kuchnia zyska niż straci.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  47. Świetnie wszystko połączyłaś. Jest jasno i przejrzyście, bez przytłaczającego nadmiaru dodatków. Co do okapu, to już od kilku dobrych miesięcy zastanawiam się nad jego zakupem. Po remoncie kuchni pozostało wolne miejsce,w którym miał zawisnąć. Miesiące mijają, a okapu jak nie było, tak nie ma ;) Pzodrawiam

    OdpowiedzUsuń