środa, 20 stycznia 2016

20 tego kalendarzowe diy


Dawno nie było pomysłu na małe
 "zrób to sam"

A ja wraz z początkiem roku 
pomyślałam o  zrobieniu kalendarza. 

Fajne i bardzo praktyczne 
są te uniwersalne, tzw. wieczne
 - zawierają tylko dni miesiąca.

I dziś chcę Wam 
taki zaprezentować :).



Potrzebujemy:
  • drukarka
  • papier kredowy - 
  • mój gramatura 180 i wielkość A3
  • kółeczka - mogą być od karnisza
  • pręt metalowy o średnicy 6mm
  • wiertarka, 
  • wiertło o średnicy 3mm 
  • czarna farba spray Śnieżka

Przy drukowaniu kartek 
należy zwrócić 
uwagę na techniczne 
możliwości drukarki.
Nie każda domowa drukarka 
wydrukuje tak gruby papier,
ale wówczas można skorzystać
 z usług drukarni. 
 
Wydrukowałam jedną kartkę więcej, 
by na niej pokazać, jak powstał kalendarz.

 
 Ustawiamy odległość dziurkowania
na dziurkaczu, aby odległości byłe
równe z obu stron, dziurkujemy od brzegu
na stronie z cyfrą i odwrotnej.

Przekładamy kolejne kartki
przez kółka i je ściskamy.

Pręt docinamy na szerokość kalendarza,
wiercimy w nim dziurkę na gwoździk,
a następnie malujemy farbą typu spray.


 I w zasadzie kalendarz gotowy, 
pozostało tylko zawiesić go na ścianie :)

...




Niech ten 20-ty będzie
lepszy od 19 - tego!

Pliiis :)



Kochani miłego dnia dla Was.

Ściskam.




57 komentarzy :

  1. Bardzo fajnie to wygląda i tak jak mówisz, będzie nie do zdarcia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I to jest coś co mi się bardzo, ale to bardzo podoba.Moje kolory, oszczędna skandynawska forma i szybkość wykonania.Czego chcieć więcej
    Ps.Marta rozchmurz się:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super sprawa z takim wiecznym kalendarzem:) Taki połysk to przez jakąś specjalną kartkę czy taki nadruk wybrałaś? Spodobał mi się taki efekt, jak z drukarni:) To życzę z całego serca, żeby dzisiejszy dzień był lepszy:) P.S. Marta a kocyk polarowy w plusiki/krzyżyki idzie pod młotek, chcę go sprzedać bo już mam na oku coś innego. Może jesteś chętna? Pisałam Ci wcześniej w komentarzu do Twojego posta o lampkach, że popatrze czy są jeszcze takie w sklepie, ale już nie ma w ofercie. Pozdrawiam Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za propozycje :) Kupiłam już dwustronny biało-czarny.
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
    2. O to też świetne zestawienie:) Mi właśnie jakoś teraz też bardziej w duszy czarno-biały kolor gra, dlatego szary w plusiki pod młotek:)

      Usuń
  4. Super wygląda. Bardzo estetycznie. Chętnie skorzystam z twojego pomysłu :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie :) Jeśli chcesz napisz maila wyślę Ci gotowy projekt.

      Usuń
  5. fajny kalendarz, proste wykonanie a efekt WOW

    OdpowiedzUsuń
  6. O takim kalendarzu już dawno myślałam.. Muszę ..chcę..coś takiego wykombinować:)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu mogę Ci przesłać projekt, tylko napisz mi maila :)

      Usuń
  7. Extra!!Podoba mi się ten pomysł.Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie formy :) Od razu wiadomo o co chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale świetny kalendarz, bardzo lubię takie proste, minimalistyczne kalendarze!
    pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Minimalistyczny w formie i za to bardzo ładny. Wieczny kalendarz to świetna sprawa.
    Ps. Marta, dostałam :-) Super jest. Bardzo Ci dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  11. Prosty, minimalistyczny w kolorach black&white, super pomysł Marta :) Bardzo fajnie się u Ciebie prezentuje.
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny! Może dałoby się do niego dorobić jakąś szynę, czy coś, żeby zmieniać też nazwy miesiąca? Nie wiem sama, bo mogłoby to zepsuć efekt. A ta wygląda kapitalnie. Mniej znaczy więcej :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uchylę rąbka tajemnicy, że pracuję jeszcze nad jednym kalendarzem...takim kompleksowym, zobaczę co z tego wyjdzie :)

      Usuń
  13. Fajny pomysł i pasuje idealnie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super pomysł na kalendarz. Jeśli nie mamy możliwości wydrukowania cyfr na grubszym papierze zawsze można zamówić w internecie samoprzylepne cyferki w odpowiednim rozmiarze i kolorze :) Życze tylko SAMYCH PRZYJEMNYCH I DOBRYCH DNI!!!!!!!!
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super kalendarz !! ja kleje mój od początku roku i końca nie widać ;-)
    Będzie pewno post na początku 2017 patrząc na moje tempo
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś Ty Dorotko zepniesz się i będzie gotowy! :)

      Usuń
  16. Forma zredukowana do minimum- bardzo w Twoim stylu :)) Fajnie, że nie ma miesiąca- akurat w tej kwestii rzadko się mylimy, można nie ogarniać dni ale miesiąc powinniśmy kojarzyć ;P Trzymaj się ciepło, będzie dobrze!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Zawsze masz super pomysły:):):)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  18. Minimum minimalne - jedynie dni! Brawo! Wygląda jak grafika, a częsty gość będzie się zastanawiał dlaczego ciągle jest inna cyfra! ;-)
    Ja się ze swoim kalendarzem rozpędziłam nadając i miesiące i dni tygodnia, ale to bardziej ze względu na dzieci, żeby sobie ćwiczyły język :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. 2 w jednym OZDOBA I ORGANIZACJA ;-) brawo Marta!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. No nie wpadłabym na to, żeby sprayem pomalować kartkę! Genialne!

    OdpowiedzUsuń
  21. bardzo ładny kalendarz i ciekawy pomysł :-))

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo minimalistyczny i bardzo w Twoim stylu. Pięknie dopełnia wystrój pomieszczenia.

    OdpowiedzUsuń
  23. Marta, Ty to jesteś specjalistką od fajnych pomysłów!
    Pozdrawiam cieplutko-D.

    OdpowiedzUsuń
  24. Pomysł na piątkę, a może na szczęśliwą dwudziestkę i to szczęśliwą w każdym miesiącu :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajny i ozdobny :) Pozdrowienia Martuś!

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo fajny pomysł na kalendarz. Zainspirowałaś mnie tym nietuzinkowym pomysłem na kalendarz. Będę próbować zrobić coś podobnęgo.

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękny, praktyczny i prosty :) zainspirowałaś mnie ,pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  28. czadowy jest. piękno tkwi w prostocie. brawo Marta, świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  29. Jak zwykle świetny i prosty pomysł :-) Niech kalendarz odmierza same szczęśliwe dni :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  30. Marto, twoje ,,druciaki" wywołały u mnie wspomnienia z siermiężnego dzieciństwa, ale dla mnie bardzo szczęśliwego.Piękne rzeczy.Proszę Cię o odebranie e-maila.

    OdpowiedzUsuń
  31. Marta no jak Ciebie nie uwielbiać? Za te super pomysły i diy, i za Twoje wyroby genialne?! :) Uściski ślę!
    Sznur z żarówkami jest boski, mam już na niego plan. Póki co wisi przy biurku, ale docelowo - sypialnia! :) CMok!

    OdpowiedzUsuń
  32. Prosty i efektowny, tak jak lubię! :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Wyjątkowo prosty i jaki efektowny!
    super pomysł
    Pozdrawiam Martita

    OdpowiedzUsuń