poniedziałek, 25 stycznia 2016

kalendarz Formosa...diy


Kochani! 

Dziś ponowie o kalendarzu. 

Daty nie są moją mocną stroną, 
zawsze miałam kłopot by je pamiętać.

Dlatego lubię notować ważne terminy
w telefonicznym kalendarzu.

...

Kalendarz Formosa występuje 
w wersji ściennej i zaprojektowany 
został w 1962 roku przez Enzo Maro. 

Autor tworząc swój projekt 
nie spodziewał się, że odniesie 
on tak ogromny sukces na rynku światowym. 
Więcej o tym kalendarzu i jego 
autorze możecie dowiedzieć się od
Jego uniwersalność i ponadczasowość 
również i mi wpadała w oko, 
stąd pomysł na 
stworzenie własnej wersji. 


Chętnych zapraszam do wykonania podobnego.

Co potrzebujemy?

1. Sklejka o grubości 4mm (format 40x40 cm)
2. Metalowe uchwyty (mogą być meblowe),  
ja wygięłam kawałki blachy
3. Klej kauczukowy
4. Farba w sprayu czarna (użyłam Śnieżki mat)
5. Białe, stołowe podkładki PCV
6. Białe samoprzylepne kartki
7. Drukarka, szlifierka, 
plastikowa szpachelka
8. Ołówek, linijka, nożyk/nożyczki, 
dziurkacz.


Działamy? :)

Przyciętą na wymiar sklejkę szlifujemy.
Przyklejamy klejem kauczukowym metalowe
uchwyty, malujemy całą powierzchnię.

Na podkładkach PCV rysujemy formaty 
o wymiarach 18x16,5cm i 16,5x16,5cm 
(te większe są na cyfry, a mniejsze 
na dni i miesiące), wycinamy je.



Na samoprzylepnych kartkach drukujemy
cyfry, miesiące i dni, następnie prznosimy
na kartki formaty odpowiadające tym
z podkładek PCV. 
Wycinamy je i przyklejamy do podkładek
(by nie tworzyły się bąbele 
używamy plastikowej szpachelki).

Za pomocą dziurkacza robimy otwory.
(dziurkacz spokojnie wykona 
dziurki w podkładce), następnie
nożykiem wycinamy prostokąt 
łączący kółeczka (w ten sposób 
powstały miejsca na zawieszenie
 wszystkich elementów kalendarza
na metalowych uchwytach)

Efekt końcowy cieszy mnie ogromnie:)

Zobaczcie sami!



Dziękuję Wam za wszystkie
komentarze pod ostatnim postem :)

Zaczynam zimowy urlop,
a więc będzie mnie tu trochę mniej.

Nie znaczy to jednak, że będę 
tylko leniuchować :).

Będę się spełniać w pracowni
i na nartach, a relację 
zdam na pewno.

Miłego dnia!



53 komentarze :

  1. Kolejny Twój kalendarz bardzo mi się podoba :) Bardzo fajny miałaś pomysł.
    To prawda jest ponadczasowy, a Twoja wersja jest super.
    Kalendarz pasuje praktycznie do każdego pomieszczenia.
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio myślę właśnie o takim kalendarzu, widziałam - nie wiem czy nie u Ciebie- takie na drewnianych kostkach które też mi się podobają - planuje podobny zrobić i zainspiruje się właśnie Twoim :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że pokazujesz jak można samemu wykonać taki kalendarz. Super sprawa, własnoręczne wykonanie bardziej cieszy oko, niż zakupiony w sklepie... No i moje ulubione kolory czerń i biel... pasujące do każdego wnętrza... Miłego dzionka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Marta, chyba nie ma rzeczy, której nie potrafisz skonstruować!!! Podziwiam :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Super projekt! Jak to fajnie jest być samowystarczalnym,można sobie samemu takie rzeczy zrobić :)
    Miłego wypoczynku-nie połamcie nóg!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny efekt i dzięki za krok po kroku
    Udanych nart i odpoczynku w pracowni też;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana wspaniały pomysł:) Normalnie muszę spróbować, bo kalendarz mnie zachwycił. Udanego urlopu i tworzenia!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przestajesz mnie zadziwiać :-) Super!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Super wyszedł CI! Jesteś niesamowicie zdolna.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny kalendarz!!! Prosty i funkcjonalny. Super. Miłego urlopowania pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowny kalendarz! Zawsze podobne bardzo mi się podobały. Chyba dużo pracy w niego włożyłaś... podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super kalendarz. Wyglada rewelacyjnie.
    Przyjemnego tygodnia Kochana

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały pomysł. Bardzo mi się podoba. Dziękuję za inspirację. Przypadło mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda świetnie i będzie pasował do większości wnętrz :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie się prezentuje :-) Miłego wypoczynku!

    OdpowiedzUsuń
  16. No nic... pozostaje tylko brać się za robotę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Oo jaki fajny. Super się prezentuje, jest na czym zawiesić oko :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Rewelacyjny! Żebym to ja miała gdzie taki powiesić... A Tobie wyszedł on genialnie. Perfekcyjne wykonianie!
    Pozdrawiam i życzę udanego urlopu!

    OdpowiedzUsuń
  19. Widzisz jak szybko udało Ci się skończyć, a już prorokowałaś przyszły rok:) Kalendarz w tej wersji rewelacja! Wypoczywaj! Pozdrawiam Ala

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajny, ale u mnie totalnie by się nie sprawdził. Muszę mieć taki, na którym mogę zapisywać - to w kuchni, taki, żebym widziała same tygodnie na dwa miesiące do przodu - to nad biurkiem, i taki do torebki w formie zeszytu małego. No tak mam.... :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jest świetny. I bardzo pasuje do Twoich wnętrz:)
    buziaki kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie wyobrażam sobie swojej torebki bez kalendarza.
    Zawsze muszę coś zanotować, zapisać.

    A twój domowy kalendarz znowu zaskakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  23. U mnie kalendarz to podstawa, podstawa dobrej organizacji, także nie wyobrażam sobie życia bez niego. :)
    Twój kalendarz Marta jest jak zwykle kapitalny, i wykonanie i wygląd końcowy. :) Mam nadzieję, że Ci trochę posłuży. :) Miłego wypoczynki i szusowania. :) Ściskam, Magda

    OdpowiedzUsuń
  24. Genialny pomysł :) hehe gdybym wyskoczyła z takim kalendarzem mąż chyba wywaliłby mnie z domu - mam drewniany-kostki i często zapominam go aktualizować i pewnie z takim byłoby tak samo :P

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo fajny kalendarz- podobają mi się te zdecydowane kolory. Biały i czarny w takim wydaniu lubię najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  26. To nazywa się dobrze wykonana praca:) Brawo za kalendarz, bo KALENDARZ powinien być w każdym domu!!!
    Pozdrawiam
    Aga z Różanej

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękny ;) Zazdroszczę takich pomysłów ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. zaskakujesz mnie każdym postem. brawo.

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny kalendarz, genialny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  30. Profesjonalna robota. Wygląda świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Genialny jest, znowu to robisz! Kusisz! :)
    Marta, tak na poważnie, gratuluję wspaniałych pomysłów i ich wykonania! Wszystkich razem i każdego z osobna. Odpoczywaj spokojnie w czasie ferii, a potem wróć do nas z nową porcją cudowności! Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetny instruktaż. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  33. WOW ! Cudny pomysł :) Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
  34. Martuś ten kalendarz jest wspaniały!! Powiedz Ty mi, nie chciałabyś zrobić mi podobnego?

    OdpowiedzUsuń
  35. Coś niesamowitego! Twój pomysł jest rewelacyjny.

    OdpowiedzUsuń
  36. Kalendarz bardzo mi się podoba ! Jeszcze raz życzę Ci samych dobrych dat i oczywiście miłego nartoania :D
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
  37. Super kalendarz,a Twój tutorial zachęca do jego wykonania :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  38. Rewelacyjny :)ale by mi pasował może dopadnie mnie jaka wena i coś pomyślę:))
    udanego wypoczynku:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo fajny kalendarz. A w Twoim wykonaniu szczególnie mi się podoba:) Ja niestety do wszelkich tego rodzaju cierpliwości nie mam a do tego cierpię na chroniczny brak czasu:)
    Pozdrawiam Cię ciepło i serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  40. I znowu narobiłam sobie zaległości ;)ale już przejrzałam poprzednie posty :D ten kalendarz jest jeszcze fajniejszy od poprzedniego, ale na pewno nie jest to wersja dla leniuchów ;) swoja droga z kad masz taki fajny dziurkacz robiący taka podłużną kreche ? ;)Miłego urlopowania :D

    OdpowiedzUsuń
  41. Podobają mi się te Twoje kalendarze. Co jeden, to lepszy :-) Choć nie jestem pewna, czy poradziłabym sobie z wykonaniem tego, który tutaj zaprezentowałaś :-) Udanego wypoczynku! Pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń
  42. Kolejny kalendarz i kolejne łatwe i jakże dobre DIY :D Wyszło pięknie ... Pozdrawiam i danego wypoczynku:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Rewelacyjny kalendarz! Świetnie się prezentuje.
    Życzę udanego urlopu, a trochę lenistwa każdemu się przyda ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Ale świetnie wygląda :) Twoja wersja jest idealna .

    OdpowiedzUsuń
  45. Fantastyczny pomysł i wykonanie!

    OdpowiedzUsuń
  46. Genialny pomysł :) Kalendarz wygląda świetnie :-) Jesteś szalenie pomysłowa i kreatywna :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  47. Kolejny wspaniały projekt!Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  48. Piękny jest!:-* Udanego wolnego!!

    OdpowiedzUsuń
  49. Podoba mi się :) Udanego wypoczynku!

    OdpowiedzUsuń
  50. fajny przepis na dekoracje:) aż chce się robić:)

    OdpowiedzUsuń
  51. Uwielbiam tanie DIY :) Staram się samemu jak najwięcej robić i nie chodzi o jakąś oszczędność tylko o zwyczajne hobby. Właśnie przeglądam: nowe mieszkania wrocław sprzedaż z nadzieją że niedługo będę miał okazje robić aranżacje od a do z :) Na pewno nie zabraknie w niej diy...

    OdpowiedzUsuń