wtorek, 5 kwietnia 2016

projekt sypialnia z garderobą


Historia kołem się toczy...


Już wyjaśniam, o co chodzi:)

W ciągu 4,5 roku zmienialiśmy 
nasze sypialnie 4-krotnie. 

Sypialnie mieszczą się na poddaszu, 
ich rozmieszczenie było 
zaplanowane tak, 
by ułatwić nam komunikację 
i korzystanie z łazienki.

A to taki poglądowy rysunek

Pierwsza nasza sypialnia 
to największy pokój-25 mkw, 
z czego ok.5 mkw przypadało na
garderobę, którą wydzieliliśmy 
za pomocą ścianki działowej
i drzwi przesuwnych. 

dla przypomnienia


 Potem zamiana z Julką 
i przenosiny do pokoju 17 mkw.


Pierwsza wersja, po zamianie - 
bez łatania dziur 
i wykorzystaniem wystających gwoździ 
- stąd ta ścienna galeria :)



 Druga wersja tej sypialni 
- już po szpachlowaniu 
i malowaniu ścian na biało.

W międzyczasie, (narożnik
Helvetia wylądował u góry), 
a naszą sypialnią był 
również najmniejszy pokój.

Gdy sprzedaliśmy narożnik, 
Julka wróciła do swojego 
dawnego pokoju, a
my z powrotem do pokoju z garderobą...
...zatoczyliśmy koło. 

Ale było warto!

Doświadczalnie stwierdziliśmy,
która opcja jest najlepsza...
oczywiście wyszło, 
że pierwsza :)

Tylko nie obyło się bez zmian...

Zdecydowaliśmy się zachować 
w tym pokoju podział na strefy
sypialnia/garderoba,
jednak przenieśliśmy garderobę
w inną część pokoju - niżej 
mały jej projekt. 

 Co dzięki temu zyskaliśmy?

1. Dwukrotnie większą garderobę.
2. Uporządkowaną przestrzeń.
3. Funkcjonalność: 
sypialnia/garderoba/łazienka.
4. Sypialnię od strony północnej, 
co dla ludzi "typu sowa" - 
ma znaczenie,
choć ja to "skowronek" jestem
i mogę budzić się o świcie 
ze wschodem słońca - 
a to są atuty sypialni od strony
południowej.


Jak przebiegała demolka?

Jakie rozwiązania zastosowaliśmy? 
 
Jak powstawała nowa
sypialnia z garderobą?
- już niebawem w następnym wpisie.



Zapraszam i pozdrawiam :)




 

60 komentarzy :

  1. Fajne zmiany :) Nie wiem która wersja mi się najbardziej posoba. Chyba jednak ta z galerią - ale może to przez przekorę bo u mnie nad łóżkiem nic nie wisi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wszystko już było, a aktualną sypialnię niedługo pokażę :)
      Miłego dnia!

      Usuń
  2. Ale Was nosi:) Sypialnia w pokoju Julki bardzo fajna, ale nie dziwię Ci się, że wróciłaś do większego pokoju, gdzie mogłaś wygospodarować sobie dużą garderobę - takie pomieszczenie jest na wagę złota dla kobiety:O Bardzo jestem ciekawa jak to teraz wygląda:)Pozdrawiam, Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Basiu - na wagę złota :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Rany, nie nadążam jednak. Czekam jak będzie i gdzie do diaska jest Twoja biała podłoga?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu biała podłoga opanowała całą górę :), a nowa sypialnia już niebawem :)

      Usuń
  4. Zdecydowanie wersja z galerią dla mnie najfajniejsza. Martuś mam pytanie: gdzie jest biała podłoga? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, to zdjęcia dawnych sypialni - gdzie białej podłogi jeszcze nie było :(
      W następnym wpisie pokażę nową sypialnię z białą podłogą :)

      Usuń
    2. ok, czekam na zdjęcia, pozdrawiam

      Usuń
  5. Mało mi. Chcę widzieć więcej. Nie każ długo czekać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś Ty pewnie, że postaram się szybciutko obfocić kąty i podzielić się pomysłami :)

      Usuń
  6. Napatrzeć się nie mogę - cudnie! <3 i jeszcze ten metraż..ach....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieee to dawne wersje :), ale miło mi, że Ci się podobają.
      Miłego popołudnia :)

      Usuń
  7. Wszytskie piękne, ale urzekła mnie wersja z galerią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo się cieszę, choć w obecnej wersji galeria bardziej kobieca :)
      Obiecuję, że niedługo pokażę!

      Usuń
  8. Och, gdybym ja miała taką przestrzeń, też bym jej nie oddała :)
    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha,ha no tak :) sypialnia 25mkw aż za wielka, ale z garderobą to już jest ok! :)

      Usuń
  9. To jest wspaniała powierzchnia do zagospodarowania i patrząc po zdjęciach tego, jak było, jestem pewna, że szykujesz istną ucztę dla oka! Minimalistyczna, piękna sypialnia, pełna smaczków designerskich - tak to sobie wyobrażam, gdy myślę o Twojej sypialni. Ciekawe, czy coś się zgadza z rzeczywistością? :) Uściski, Kaś.

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, pamiętam jak miałam z siostrą jeden pokój, a rodzice sypialnie. Potem rodzice spali w dużym pokoju, a każda z nas miała swój pokój. co jakiś czas się zamieniałyśmy. Potem rodzice zrobili sobie sypialnie, a w mniejszym pokoju byłam ja czy siostra różnie, to bywało ...
    Teraz rodzice mają sypialnie, a drugi jest pokojem dla gości i miejscem, gdzie stoi komputer.

    Ciekawa jestem jak, to u Was teraz jest, a pewnie i nie raz się zmieni ;).
    A trzecią sypialnię kto zajmuje? :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że zmiany będą i ja już wiem, że kiedyś mi się opatrzy :)
      Trzecia sypialnia - dla gości, ale obecnie myślę, by stała się ponownie moim domowym biurem :)
      Dzięki i pozdrawiam, M.

      Usuń
  11. Kurcze, każda wersja jest super fajna :)!, ale do mnie przemawia najgłośniej jedynka z oknem nad łóżkiem.
    Uściski
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
  12. Masz rację na 25 m2 warto urządzić garderobę. Czekam na relacje z urządzania sypialni. I zazdroszczę tak dużej przestrzeni w domu :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie było zamierzenie w tym projekcie, ale Aniu ja wypróbowałam już wszystkie sypialnie :)
      Ściskam, M.

      Usuń
  13. Alez jestem ciekawa. Przebieram nóżkami już z niecierpliwości:)
    ściskam kochana

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem bardzo ciekawa, ale jestem tez przekonana że to będzie najlepsza wersja :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czasami warto zatoczyć koło. :) Czekam na "nową"/"starą" sypialnię. :) Ściskam, Magda

    OdpowiedzUsuń
  16. Z niecierpliwością czekam na nową odsłonę sypialni. Po wcześniejszych aranżacjach jestem pewna, że przypadnie mi do gustu. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja zachwycam się dodatkami.Koc w plusiki, liść monstery czy drewniana litera, wszystko to tworzy idealną całość ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koc ręczna, malowana robota :)
      Cieszę się, że i ta metamorfoza Ci przypadła do gustu :)

      Usuń
  18. nie nadążam. hihihi. czekam na kolejne odsłony więc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok :) To już będzie ostatnia!...myślę :)

      Usuń
  19. 4 lata - 4 sypialnie - dobre macie tempo ;)....jakoś mi się nie chce wierzyć, że wytrzymasz i za rok nic nie zmienisz ;P. No ,chyba, że zajmiesz się teraz innym pomieszczeniem :)
    Czekam z niecierpliwością na relację z demolki :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hi,hi może mi się uda :) Kiedyś jeszcze w mieszkaniu przestawiałam meble, gdy mi się opatrzyło...a teraz zmieniam pokoje :)

      Usuń
  20. Rozbudziłaś moją ciekawość :) Czekam z niecierpliwością na nowe oblicze sypialni!

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne wnętrze i zachwycające dodatki:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wszystkie wersje mi się podobają! Nie mogłabym się zdecydować. Przeważa jedynie garderoba oczywiście. I to w takim rozmiarze! Już nie mogę się doczekać efektów na blogu :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Myślę, że faktycznie ta ostatnia wersja jest najlepsza, choć podobają mi się wszystkie:) Fajny klimat i ciekawa jestem czy to ostatnia zmiana?
    Pozdrawiam ciepło i serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga bardzo dziękuję :) Oczywiście moim zdaniem wersja, którą pokażę niebawem jest the best! :)

      Usuń
  24. Znając Ciebie Marta to nowa będzie najlepszą wersją! Poprzednie sypialnie urządzałaś zawsze wspaniale, więc teraz tylko czekamy na zdjęcia i będziemy podziwiać:) Pozdrawiam i lecę zapisać się na rozdawajkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że będzie :))) Ale kilka szczegółów muszę dopracować, tylko, że to już w trakcie.
      Dzięki i pozdrawiam!

      Usuń
  25. Każda wersja bardzo mi się podoba! Nie mogę doczekać się kolejnej odsłony :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że w piątek będzie odsłona :)
      Dzięki i pozdrawiam, M.

      Usuń
  26. Fajnie tak wędrować po pokojach i przy okazji pobawić się w fajne aranżacje :))) Na pewno kolejna będzie świetna! :) Pozdrowionka Martuś! :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Z każdą zmianą coraz lepiej, czekam na kolejny wpis!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciężko zdecydować, która wersja najlepsza - wszystkie mi się podobają :-) Chętnie poczytam, jak przebiegał proces zmian. Jak myślisz, czy to już ostatnia przeprowadzka, czy będziecie jeszcze krążyć? :-) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  29. Fajnie tak móc zmieniać i próbować, która opcja najlepsza. Najważniejsze, żeby Tobie i Twojej rodzinie było wygodnie :) Obie wersje mi się bardzo podobają, stonowane kolory, ciekawe dodatki, równowaga i funkcjonalność, a w sypialni chyba o to chodzi.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń