poniedziałek, 30 maja 2016

corocia/ corokia

Witajcie przy poniedziałku!
Jak po weekendzie? 
Mam nadzieję, że wypoczęci i zrelaksowani :)

Dzisiejszy wpis poświęcę specjalnemu gościowi w moim domku - Corokii. 



Pisałam już wiele razy, że nie mam ręki do kwiatów doniczkowych, albo je przelewam, albo zasuszam :(. W domu dominują więc kaktusy i inne sukulenty. 
Corokia jest subtelną i bardzo urokliwą roślinką, która idealnie wpasowuje się w każde wnętrze. 


 
Pochodzi z Nowej Zelandii, a jej wymagania to przepuszczalne podłoże. Należy jednak pamiętać, że nie lubi przelewania - dałam sobie szansę, dbam o nią i staram się bardzo, by rosła i puszczała młode listki. 
Pierwszy raz natknęłam się na nią przeglądając skandynawskie blogi i od razu utkwiła mi w pamięci. 



Marzyłam o tym drzewku, ale  myślałam, że można je dostać tylko w krajach skandynawskich. Nie odpuszczałam jednak i przeszukiwałam miejscowe kwiaciarnie, przeczesywałam odmęty internetu w nadziei, że ją znajdę...i wiecie co? Znalazłam :)



Corokię można nabyć u Kasi w sklepie HOUSE SHOP. Kto jeszcze o niej marzy? 
Chętnych zapraszam tutaj :)  


...
  
Dobrego Dnia dla Was Kochani!

 

45 komentarzy :

  1. Wdzięcznie prezentuje się ta roślinka. Wygląda zarazem na bardzo delikatną. Powodzenia w uprawie!

    OdpowiedzUsuń
  2. też już kiedyś szukałam jej. Ale wtedy nie znalazłam. Ta druga roślinka ze sklepu też jest piękna :)
    Dzięki za info

    OdpowiedzUsuń
  3. Urocza delikatna i nienachalna, jakby lekko rachityczna. Do wnętrz w stylu skandynawskim i minimalistycznym idealna. Nie wiem dlaczego, ale właśnie w takich wnętrzach tego typu rośliny wyglądają najpiękniej. Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest taka kruchutka i delikatna.Podoba mi się bo wygląda jak jesienne drzewko na którym została resztka liści a wiesz jak uwielbiam jesień.Nie wiedziałam nawet że taka roślinka istnieje.Pędzę poczytać o niej w necie.Dzięki Martuś za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaka piękna roślinka, trzymam kciuki za jej żywotność, niech Ci rośnie jak najdłużej.
    Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa roślinka i świetnie jej w białej doniczce. Pozdrowionka i miłego poniedziałku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dostałam od swoich dziewczynek na dzień mamy, mam nadzieję, że za drugim podejściem wytrzyma moją rękę. pierwsza niestety odeszła :(. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest niesamowicie fotogeniczna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny i wyjątkowy ten twój gość. Muszę przyznać, że nie znałam tej rośliny. Warto dowiedzieć się czegoś nowego :)
    Uściski serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa roślinka a do Twoich wnętrz idealna :)
    Pozdrowionka serdeczne ślę

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo urokliwa:)ma piękny, niezwykle delikatny pokrój. Warto było jej długo szukać. Pozdrawiam J.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znałam tej nazwy, ale trzeba przyznać, że jest piękna :)
    Miłego tygodnia Kochana

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa roślina, nie znałam jej wcześniej. Jej delikatność ładnie wpasowuje się w Twoje wnętrze. Życzę powodzenia w jej hodowli :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Po weekendzie wypoczęci:) Tylko szkoda, że tak szybko minął:)
    piękna roślinka:)
    ściskam kochana poniedziałkowo:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wasz gazetnik okazał się pięknym kwietnikiem dla uroczej roślinki! :))

    OdpowiedzUsuń
  16. I moje kwiatki nie mają ze mną lekkiego życia, ale postanowiłam poprawę i chyba nawet widać efekty ;)
    A Twój nowy nabytek piękny :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny kwiatek, uwielbiam rośliny doniczkowe wszelkiej maści, chociaż u mnie ostatnio bluszcze nie chcą rosnąć, nad czym bardzo ubolewam. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. urocza roślinka. pięknie się prezentuje u ciebie.
    muszę przybić taką mało chwalebną piąteczkę, też zupełnie nie mam ręki do kwiatów.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja też nie mam ręki do kwiatów. Zazwyczaj "przedobrze" :)
    Piękna roślina idealnie pasująca do wnętrza.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Jest cudowna, taka ulotna. Jak pięknie wygląda na tle bieli.. Obserwuję ostatnio skandynawskie trendy i nakręcam się na takie nietypowe roślinki. Trochę jednak odstraszają mnie ceny. Ale ostatnio wpadła mi w ręce przepiękna kalanchoe z Madagaskaru z pięknym meszkiem za parę złotych w Tesco. Już jest moja :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Unikalna roślinka, ma ciekawą budowę liści.

    OdpowiedzUsuń
  22. jakie to to delikatne, kruche ... nie znałam jej ...

    OdpowiedzUsuń
  23. Jaka delikatna roślina :) U mnie poniedziałek bardzo deszczowy, okropny, ale poza tym ok :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten kwiatek to i dla mnie z moimi zapędami do uśmiercania zielska wszelakiego :) okropnie mi się podoba a u Ciebie pasuje jak ulał.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawie wygląda :) Myślałam, że tylko ja potrafię tak uśmiercać kwiatki - mam nadzieje, że z tym dasz radę i będzie rósł jak szalony ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Co do roślin mam dokładnie tak samo ;-). Naprawdę fajna roślinka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Jest delikatna i subtelna, pasuje do Twoich wnętrz. Nie martw się, na pewno będziesz umiała o nią zadbać.
    Miłego dnia Ci życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jest piękna i już lecę zobaczyć co i jak i za ile :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Śliczna, delikatna roślinka :) Widzę ją po raz pierwszy :)
    Ściskam Cię serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wygląda przepięknie! Niesamowicie urzekają mnie te drobne listeczki. Do nowoczesnych czy utrzymanych w skandynawskich klimatach wnętrz pasuje jak ulał! I ślicznie jej w towarzystwie bieli. ;) Zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzosubtelna ta corocia, ma w sobie dużo uroku :)
    Pozdrawiam
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
  32. Ha ! I kolejny dowód na to ,że marzenia się spełniają :) Ciekawa roślinka , taka delikatna . Dbaj o nią kochana ... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Wygląda niesamowicie. Jeszcze takiego nie widziałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Jak do stylu skandynawskiego - idealna...Ja tez mam reke tylko do sukulentów, hehe

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo mi się podoba. Wygląda jak takie małe drzewko.
    Niech Ci zielonek rośnie zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Piękna roślinka! U mnie w domu pełnych kwiatów... po latach stwierdzam, że po prostu najlepiej jest jak zostawi się ich samym sobie... i tylko czasami do nich pogada ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo ciekawie wygląda ta roślinka i wpisała się idealnie w Twoje wnętrze. Powodzenia w uprawie:)

    OdpowiedzUsuń
  38. O kurczaki, też szukałam Corokii tak długo! Dzięki za namiary, też byłam już zrezygnowana :-)
    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  39. Super wygląda, ja bardzo lubię rośliny w domu, szczególnie takie minimalistyczne!

    OdpowiedzUsuń
  40. sliczna jest. Miałam ją nawet... ale zasuszylam. nie wiem jak to się stało.. rozpaczalam strasznie. Bede musiala za jakis czas zrobic drugie podejscie :D pozdrrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. Witam,mam też taką roślinkę i pytanie, czy wiesz jak ją rozmnażać? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo ciekawa roślinka ;) Chętnie bym taką nabyła :D

    OdpowiedzUsuń
  43. ja kupilam na allegro ale do sklepu p kasi tez zagladne, coakawi mnie tylko jak ja rozmnazac

    OdpowiedzUsuń