czwartek, 5 maja 2016

fronty do regału - d.i.y


Jak to zwykle bywa - matka potrzebą wynalazku!

Pomysł na zrobienie frontów do regału w pokoju Julki chodził mi po głowie.
Baba wymyśliła - baba zrobiła, może mało profesjonalnie, ale efekt nas zadowala.



Właściwie na te przeróbki miały wpływ pewne okoliczności, m.in.: powrót Julki do dawnego pokoju i pozostawienie tam regału, o którym pisałam tutaj
Regał, o którym mowa wykonał mój K, gdy dwa lata temu tworzyłam swoje domowe biuro.


 
Regał jest wykonany z modułów zatem jego zmiany w konfiguracji powodują uniwersalne ustawienie i wpasowanie w każdy kąt pokoju. 

Do zrobienia frontów potrzebował trzech formatek sklejki o grubości 6mm - jeśli nie macie w domu piły, albo mąż nie garnie się z pomocą przycięcia sklejki na wymiar,      w sklepach budowlanych przytną je Wam na pewno. 



Tu dopasowanie frontów do otworów w regale musi być idealne, dlatego ja jeszcze niektóre brzegi szlifowałam. 
Odrębną sprawą jest wycięcie uchwytu - otworu, dzięki któremu możemy wyjmować front.
Odmierzamy odległości od brzegów i przy pomocy wiertła płatowego wycinamy dowolną wielkość.
Fronty stoją dzięki wklejonym ogranicznikom, spójrzcie na zdjęcie - pokazują je strzałki.



Przody frontów pomalowałam na biało emalią akrylową do drewna i metalu - Śnieżka Supermal.
Przy wyborze tego produktu kierowałam się przede wszystkim możliwością zastosowania jej w pokoju dziecięcym - bezpieczna dla dzieci, bezwonna, szybkoschnąca i łatwa      w nakładaniu.
Dodatkowym atutem jest możliwość wycierania takich frontów w przypadku zabrudzeń,     a to w pokoju dzieci również bardzo istotny argument.


Pokój przeszedł metamorfozę, głównie zmianę w ustawieniu, a jeszcze czeka nas robota - łóżko - już się cieszę!
Pomysł jest, tylko czasu brak :)




  
Słonecznego weekendu Kochani! 


39 komentarzy :

  1. No brawo wielkie :) Ściski :)

    OdpowiedzUsuń
  2. BARDZO mi się podoba. Regał wyszedł rewelacyjnie, więc ukłony dla męża i Ciebie:)
    Pokój w ogóle jest świetny, więc czekam z niecierpliwością na łóżko:)
    Cudnego weekendu kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdolna baba ;-) SUPEEEER!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. To jedna z piekniejszych szafek jakie widziałam - za każdym razem mnie zaskakujesz swoją kreatywnością :)
    Pozdrawiam cieplutko Martuś

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedy zobaczyłam pierwsze zdjęcie, pomyślałam od razu, że to nowy nabytek. Jestem pełna podziwu dla Twojej kreatywności i pracowitości. Oczami wyobraźni widzę zwykły regał sklepowy ubrany w kolorowe fronty.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie to wygląda :-) Marta, więcej wiary w siebie, cuda tworzysz! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Marta świetnie A to łózko szybko pokazuj:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Regał w nowej odsłonie wygląda świetnie! A jakie dodatki ma Twoja córcia- rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  9. Twój styl! Brawo, niezła robota Babo! :-) :-*

    OdpowiedzUsuń
  10. Super :) Jesteś złotą rączką :)
    I na pewno nikt takich nie ma :)
    Pozdrowienia weekendowe.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajnie z tymi frontami i praktycznie, zawsze można co nieco pochować. Wykonanie, oczywiście, bardzo profesjonalne. Ładnie tam u Was, tak jasno i przyjemnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda zawodowo, super pomysł :) Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  13. Pomysł i wykonanie majstersztyk, czy jakoś tak:) Martuś niesamowita jesteś, regał wygląda wspaniale. Pomysł na dziurkę w samym środeczku bombowy. Buźka:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Genialnie :) Jak zwykle przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hand made górą ! To lubię.Bardzo fajny regał i reszta pokoju.
    Czekam z niecierpliwością na łoże :-)
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  16. To coś dla mnie, bo mam w pokoju regalik z samych półek i też myślałam o kilku frontach :) Twój post koniecznie muszę pokazać mojemu Danielowi, to może też pomyślimy o podobnych frontach.
    Twój regał prezentuje się fantastycznie, bardzo mi się podoba :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fronty wyszły super :) świetnie wyglądają i idealnie pasują do pięknego pokoju :) Oj zdolną mamusię ma Julka :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Dla mnie idealnie :D prosto konkretnie i na temat - nic więcej nie potrzeba! super Martuś :)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  19. Marta, jak zwykle kawał dobrej roboty! :) Fronty wyszły Ci naprawdę profesjonalnie i do tego pięknie komponują się z regałem. :)
    Ściskam, Magda

    OdpowiedzUsuń
  20. Marta, czy jest coś, czego Ty nie potrafisz zrobić? :-) Dla mnie bomba! I już nie mogę się doczekać projektu pt. "Łóżko". Pozdrawiam cieplutko i życzę słonecznego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo mi się podoba ale nawet bym się za coś takiego nie brała bo nie dałabym rady.Jesteś mistrzyni.Chylę czoła.

    OdpowiedzUsuń
  22. Pokój zapowiada się świetnie, a i fronty wyszły cudownie. Czekam na więcej kadrów :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Genialny regał! A fronty są świetnym pomysłem, bo zawsze można za nimi ukryć mały artystyczny bałaganik ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja jestem już zakochana w tym regale- jest świetny! jeszcze takiego nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajowe! Świetnie pasują do pokoju nastolatki :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ekstra te regały i ekstra fronty! Bardzo to fajnie wygląda:) Mi takie uchwyty - otwory bardzo się podobają w różnych meblach. Jak kiedyś zrobię sobie swój który w przyszłości planuję to też będą takie uchwyty,choć i teraz takie wykorzystuje w swoich innych pracach ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. jak ja lubię takie regały! fronty to wisienka na torcie i można poszaleć z układem kolorów

    OdpowiedzUsuń
  28. Marta Ty to masz pomysły! Świetnie to zrobiłaś! :) "Matka potrzebą wynalazków" - uwielbiam! :D
    Czekam zawsze z niecierpliwością na Twoje kolejne posty. :) Cmok! k

    OdpowiedzUsuń
  29. Jak zawsze wyjątkowo, pomysłowo i efektownie!
    Uściski
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
  30. ❤❤❤ Nie mogę się doczekać kolejnych nowych prac, bo hasło: aaa, mam pomysł na łóżko, to w Twoim wykonaniu zapowiedź czegoś wyjątkowego! Ściskam Martuś!

    OdpowiedzUsuń
  31. z taką zdolną mamą można marzyć i wymyślać różności w wystroju własnego pokoju ...

    OdpowiedzUsuń
  32. Jak zawsze- bardzo dobre rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Pomysł, realizacja i można cieszyć oczy. Zdolniacha :-) Biel z naturą zawsze w modzie, super.

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetny pomysł i doskonałe wykonanie. Podobają mi się również Twoje schody, czy to również d.i.y.? Jeśli nie to bardzo proszę o namiary na wykonawcę ☺ pozdrawiam i życzę wiele sukcesów! Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Niestety nie pamiętam nazwy firmy wykonującej schody :(

      Usuń
  35. pokoik śliczny:-) szafeczka bajeczna

    OdpowiedzUsuń
  36. Podsunęłaś mi pomysł, jak zagospodarować półki u mojej córki w pokoju. Z takimi frontami będą bardziej funkcjonalne. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Dobra robota ;) Ja cały czas zachwycam się pokojem Twojej córki, jest rewelacyjny!

    OdpowiedzUsuń