poniedziałek, 6 czerwca 2016

budowa drewnianego tarasu



Dziś będzie ogrodowo :)

Powierzchnia działki ma ok. 10 ar z czego: 1/3 to las, 1/3 trawnik i 1/3 dom.
W lipcu mija 5 lat od pierwszej nocy spędzonej w domku przy lesie, a ja zawsze zmiany na działce przeciągałam w czasie.
Najważniejsze było zrobione: obsadzenie jej tujami, co uczyniliśmy zaraz po zrobieniu ogrodzenia, druga decyzja - zostaje las, jedyne w nim zabiegi to przycinanie młodych pędów sosen i dosadzenie świerków, krzaczków malin, jeżyn, borówek, żurawiny i jagody.
Tej wiosny poczyniliśmy kolejne kroki w zagospodarowaniu tarasu. 
Taras o powierzchni 36 mkw pokryty kostką, został powiększony o kolejne 25m kw. 
Do tarasu dobudowaliśmy  2 donice/skrzynie, jedną wyższą, a drugą równą z tarasem. 


Nasz taras nie ma zadaszenia, głównie dlatego, że jest od południa i szkoda nam tracić słońca - szczególnie zimą, bo miło i przyjemnie, jak grzeje przez szyby drzwi tarasowych. 
Zdecydowaliśmy się na dobudowanie drewnianego tarasu, który przeznaczony jest pod basen. 
Co roku rozstawiamy basen, by popluskać się w upalne dni. 
Przygotowania to:
1. Zaimpregnowanie desek. W celu użyłam Impregantu Altax w kolorze palisander.


W ten sposób chciałam nawiązać do barwy desek w elewacji i ogrodzeniu. 
2. Wyznaczenie miejsca,obsadzenie stóp, wybranie darniny, rozłożenie agrowłókniny, zamocowanie legarów,wysypanie żwiru, mocowanie zaimpregnowanych desek. 
Gdy deski zostały przybite kolejny raz pomalowałam je impregnatem. 


Idąc za ciosem i wykorzystując każdy pogodny, wiosenny dzień prace na dworze zaczęły wzmagać - budowa donicy/ skrzyni dla juk ogrodowych. 
Narożna skrzynia ma wysokość 50cm i wykonana jest również zaimpregnowanych desek. 



Najpierw powstał stelaż, który został obłożony deskami, potem zrobiliśmy dno i  wyłożyliśmy je dziurawą folią - juka nie lubi przelewania, a jej cebule nie powinny być w wilgotnej glebie. 
Z drugiej strony w ten sam sposób zbudowaliśmy donicę do wysokości tarasu. 
Posadziłam w niej dalie, lawendę, hortensje.




Po czterech latach odświeżyłam lakierobejcą Altax w kolorze palisander kompozytowe deski w elewacji. Jestem z nich bardzo zadowolona pomimo południowej strony kolor nie wyblakł.

  W kaskadowej donicy zamieszkały zioła.

  Efekt końcowy już w iście letniej aurze:)





 ...

Udanego dnia Kochani!


P.S. Jeszcze chciałam Was poinformować, 
że podjęliśmy decyzję o zamieszczeniu 
w zakładce "Coś dla Was" naszych rękodzielnych prac, które można 
zamawiać drogą mailową. 

Zapraszamy :)



Ś.c.i.s.k.a.m




 

38 komentarzy :

  1. Własny kawałek lasu... wow! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie mieć swój kawałek ziemi z laskiem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. taki ogród to mi się marzy:) i las też. cudny masz domek jakoś pierwszy raz widze:) właśnie szukamy z mężem takiego własnego wymarzonego i taki prosty kształt bardzo nam się podoba:)
    jeśli chodzi o drewniane tarasy niezadaszone to osobistych doświadczeń nie mam bo u siebie mam z kostki betonowej jednak taki taras mają moi rodzice pod basen właśnie...i powiem Ci tak: świetnie wygląda, szybko się robi można malować jak się chce ale...po deszczu i w zimie śliski jak diabli:( rodzice stawiają na nim ogromny basen i widzę że co jakiś czas tata jakieś tam dechy po sezonie wymienia bo albo zima poczynia jakieś straty albo cieżar basenu...wiadomo drewno jest cudne ale nie tak wytrzymałe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdaję sobie sprawę, że i nas takie renowacyjne prace czekają. Zobaczymy, jak będzie wyglądał po pierwszej zimie.
      Dzięki :)

      Usuń
  4. Zapowiada się pięknie, uwielbiam drewno w każdym wydaniu i czekam na efekty końcowe.
    Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest domek, las i taras się tworzy. Czego chcieć więcej? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dom z kawałkiem lasu, coś pięknego. Ze zdjęć widzę, że masz też sporo przestrzeni. Wypoczynek w ogrodzie w lato i wieczory na własnym tarasie, czego chcieć więcej?
    Pozdrawiam Martusiu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie się tworzy ogród :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale macie piękny domek! Marzenie! A taras go idealnie dopełnił.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  9. Domek, swój kawałek lasu, przestrzeń... po prostu bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dużo się u Ciebie Marta dzieje. Fajnie, że mogłam zobaczyć Twój Domek z zewnątrz, jest cudowny :).
    Drewniany taras świetnie uzupełnił całość, jest pięknie, tylko się relaksować :)
    Miłego popołudnia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Już dawno chciałam Cię prosić o pokazanie domku z zewnątrz... ;) jest taki jak podejrzewałam... CUDNY!
    Pozdrawiam!
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No własnie! Domek Marty jest przepiekny, a otoczenia tylko mozna pozazdrościć :)

      Usuń
  12. Taras to jest naprawdę coś. Drewno na tarasie- uwielbiam takie rozwiązanie. Przyjemnie jest wyjść z kawką na zewnątrz i popatrzeć na sosnowy lasek:).Podoba mi się dom - pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobacz u mnie, jakie są moje ulubione blogi:)

      Usuń
  13. Piękny dom, jaki to projekt i ile ma metrów? Drewniany taras wygląda jakby tam stał od zawsze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała jego powierzchnia 140mkw, użytkowej 110 mkw. Projekt pochodzi ze studia Z500, ale jego nazwy niestety nie pamiętam :(. Musiałabym poszukać w dokumentacji.
      Miłego dnia i dziękuję :)

      Usuń
  14. Uwielbienie prostoty i minimalizmu widać w każdym miejscu w domku przy lesie, czy to wewnątrz czy też na zewnątrz :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Po prostu pięknie!!!
    A domek wasz jest przepiękny!
    ściska kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tylko pozazdrościć mi pozostaje. Własny domek, z ogrodem, tarasem to moje marzenie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękny domek przy lesie :)
    Ja mam taką małą działkę, że niestety o lasku mogę tylko pomarzyć.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Domek przy lesie z podwójnym tarasem :) Pięknie wyszło :) I gratuluję męskiej decyzji i otwarcie sklepu! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Marta świetnie! Bardzo mi się podobają tarasy właśnie z drewna.
    Będzie - jest - pięknie ;)
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękny taras, efekt świetny, a powiedz mi do czego ten żwir ? Gratuluję pomysłu i życzę samych upalnych dni do leżakowania na tarasie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny pomysł z tym dodatkowym tarasem! Z basenem zawsze jest problem bo trawa na tym cierpi. Teraz jest idealnie, ładnie i praktycznie. No i imprezy z tańcami możesz organizować;)
    Marta, zazdroszczę Ci tego lasu za domem za każdym razem gdy widzę Twoje ogrodowe zdjęcia:) Buziaki:*

    OdpowiedzUsuń
  22. Ekhm... noto macie teraz taras większy od mojego całego mieszkania. ;) Faaaaaajnie, tyle przestrzeni! :)
    Uściski! kasia

    OdpowiedzUsuń
  23. Śliczny macie ten domek! A taras jak marzenie! Podoba mi się też donica. Ale najbardziej to mi się podoba bliskość lasu...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  24. Taras ogromny...można poszaleć aranżacyjnie i nie tylko:) Bardzo podobają mi się donice Waszego wykonania, nadały całości klimatu:)
    Odpoczywaj jak najwięcej i chłoń z natury która Cię otacza:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Co tu dużo pisać, po prostu pięknie! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Twój domek przy lesie jest uroczy, tylko pozazdrościć! Mam nadzieję, że będą upały i wykorzystacie nowe miejsce na basen:)

    Pozdrawiam, Ania.

    OdpowiedzUsuń
  27. Uroczy i wspaniale zadbany Twój domek przy lesie :) Taras wpasował się jak ulał :) Nie mylić z ulem :D
    Uściski
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
  28. Pięknie jest, a od słońca - jeśli już trzeba - zawsze można osłonić się czymś ruchomym ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ślicznie!!! Nic tylko zażywać relaksu na świeżym powietrzu:)A własny kawałek lasu bezcenny:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Martuś mas śliczny domek ;) Jak zielono dookoła, tylko pozazdrościć.

    OdpowiedzUsuń
  31. jak będziemy na etapie powiększania tarasu, to już wiem do kogo uśmiechnąć się o poradę :D

    OdpowiedzUsuń
  32. A czy mogę prosić o więcej sszczegółów dotyczących desek kompozytowych na elewacji? Będę baaardzo wdzięczna :)

    OdpowiedzUsuń