piątek, 12 sierpnia 2016

w słoneczny dzień...




Witajcie Kochani:)


Znowu uciekł mi tydzień, właściwie nie wiem kiedy. 



W dzisiejszym wpisie poruszę temat naszych okien dachowych i rolet. Jak zapewne wiecie (pisałam o tym) nasz dom usytuowany jest w kierunku północ - południe. Hol, kuchnia, łazienki i dwa pokoje na poddaszu mamy od strony północnej, natomiast salon, pokój Julki, garderobę i taras od południowej. Jak każde wybory ma to swoje plusy i minusy. Całkiem niedawno zdecydowaliśmy się na przeniesienie sypialni, by słońce latem zbyt wcześnie nas nie budziło (nie mieliśmy jeszcze wtedy rolet). 


O sypialnianym remoncie pisałam tutaj, a efekcie prawie końcowym tutaj. Choć tegoroczne lato nie należy do upalnych, to uwierzcie mi gdy zaświeci nam przez okno słońce, to bije po oczach :). Na parterze domu mamy drewniane żaluzje, zaś na poddaszu w oknach dachowych zdecydowaliśmy się na rolety plisowane w kolorze szarym. Wybierając roletę do pokoju córki uwzględniłam położenie i kolor biurka. Jej biurko jest białe i stoi tuż przy oknie, w ten sposób dając naturalne światło przy odrabianiu lekcji. Wiadomo, że słońce odbija się od jasnych powierzchni np. blatu, czy kartek zeszytu dlatego wybrałam roletę, która daje przyjemne i jasne rozproszenie światła - THERMOLUX firmy Vidella


Ponad to w letnie dni bez odpowiedniej osłony poddasze mocno się nagrzewa  uniemożliwiając komfortowe korzystanie z pomieszczeń. W wypadku standardowych, materiałowych rolet wewnętrznych współczynnik przenikalności energii słonecznej wynosi on około 37% (w zależności od grubości i gęstości tkaniny) i przy nagrzaniu szyby do temperatury 65C wówczas temperatura w pomieszczeniu wzrasta nawet o 8-10C. 

Roleta TERMOLUX charakteryzuje się:
  1. uniwersalnym rozmiarem – plisa pasuje do okien najpopularniejszych producentów takich, jak: Fakro, Velux, Roto, Okpol, czy Tyrem 
  2. korzystną ceną – żadna inna tkanina w tym segmencie cenowym nie posiada tak dobrych parametrów izolacji termicznej
  3. bezinwazyjnym montażem – samoprzylepny i bezinwazyjny system na okna dachowe, co pozwoliło mi na wykonanie tej czynności, choć producent umożliwił również montaż rolety za pomocą wkrętów.

Instrukcja jest skonstruowana na bazie graficznej, a więc łatwo i intuicyjnie każda kobieta może założyć ją sama. Męska siła będzie niezastąpiona w przypadku wciskania maskownic :).


Ponieważ  roleta THERMOLUX jest dość ciężka, ze względu na dwie warstwy materiału i puszki - dolną i górną - posiada dodatkowe uchwyty i zaczepy, które mocuje się na skrzydle okna. 


W komplecie są trzy pary zaczepów, które możemy mocować na dowolnej długości framugi okna, co pozwala nam na opuszczenie jej bez  opadania pod wpływem własnego ciężaru.
 
Jest różnica w nagrzaniu pokoju, a nadal jest w nim jasno i przyjemnie.
Przeprowadziłyśmy z Julką mały eksperyment z termometrem pokojowym przy zwykłej rolecie i obecnie przy rolecie THERMOLUX. 
Roleta sprawdza się i mogę ją śmiało polecić.





Kochani ponieważ już piątek życzę Wam słonecznego, cieplutkiego weekendu!



B.U.Z.I.A.K.I. :)









22 komentarze :

  1. Dobrze, że na rynku pojawiają się takie rolety do okien dachowych. Sama nie mam ani jednego i przy wybieraniu projektu do budowy domu też brałam to pod uwagę, żeby uniknąć tych okien. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu! Ala

    OdpowiedzUsuń
  2. Na poddaszu mam bardzo podobne okna i ten sam problem w słoneczne, ciepłe dni. Muszę też pomyśleć o takich roletach:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Latem na poddaszu jest chyba jak w piekarniku :)A przynajmniej tak jest w blokach na ostatnim pietrze ;p
    Słonecznego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  4. SUper sprawa taka roleta, bo owszem chroni przed promieniami słońca, ale nie zabiera za dużo światła dziennego. :)
    Jako mieszkanka bloku i mieszkania na parterze mam z roletami inny problem - potrzebuję takich, które można zamontować na dole okna i zasłaniać od dołu do góry. Nie potrzebuję zasłaniać górnej części okien, ale nieco prywatności wieczorem się przydaje, zwłaszcza gdy włączymy światło. Jestem na etapie poszukiwania idealnych. :) Uściski, Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam rolety plisowane...sama ostatnio zakupiłam za namową męża..i nie żałuję��w sklepach są także rolety do połowy okna.

      Usuń
  5. Fajne rozwiązanie. A różnica na plus :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Elegancko :) pasuje. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne propozycje. Koleżanka mate same dylematy co Ty, podsunę jej Twój wątek :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Poddasza nie mam ;) ale dobrze, że ktoś wymyślił taki ciekawy patent - bo z tego co się orientuje, to w tej części domu bywa gorąco, więc taka roleta może być wybawieniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajnie wygląda! Sama ostatnio byłam wyceniac okna do mojego przyszłego domu i posłuchałam wielu ciekawych rzeczy o roletach i zaluzjach do okien dachowych. Wybór ogromny, rozstrzał cenowy także:) Wszystko jeszcze przede mną:) Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo stylowo i bardzo ładnie!
    Pogodnego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Naprawdę świetny pomysł na taką roletę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. każda roleta, która trochę osłoni przed słońcem jest dobra. swietny wybór.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja jestem ciągle pod wrażeniem pokoju Julki - jest piękny! I super, że teraz będzie jeszcze "przyjemniejszy" i chłodniejszy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pokój przepiękny :) Ulka ma rację :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne rozwiązanie, a że słabość do rolet mam podziwiam tym bardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pokój Twojej Julki zyskał z nowa roletą, bardzo praktyczne rozwiązanie.
    Nie martw się, że uciekł Ci tydzień, u mnie też ostatnio kiepsko z czasem :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  17. U nas też wszędzie rolety, markizy, bez nich nie dałoby się funkcjonować.
    Pokój Julki śliczny. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bez rolet nie da się wytrzymać na poddaszu. Sama miałam sypialnię od słonecznej strony i faktycznie upał jaki w niej panował w lecie był nie do wytrzymania. Tym razem na pewno zdecydowałabym się na rolety od razu, żeby zapewnić sobie mniejszy upał w sypialni.

    OdpowiedzUsuń
  19. Marta, efekt końcowy pokazuje jak dobrego wyboru dokonałaś. Bardzo fajna roleta. Nie dość że jest praktyczna to nie zabiera światła i tworzy przyjemy klimat. :) POzdrawiam, Magda

    OdpowiedzUsuń
  20. Dachowych w swoim mieszkaniu nie mam, ale Mamie podpowiem :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Znam ten ból - upalne dni i sauna w sypialni, która znajduje się pod dachem.
    Takie rolety na pewno uchronią nas trochę przed słońcem i obniżą temperaturę w pokoju.

    OdpowiedzUsuń